دنیای مبل

مبل چستر چیست

مبل چستر چیست

مبل چستر چیست – مبل های چستر یک نوع مبلمان کلاسیک است که بیش از یک قرن است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است، مبل چستر به دلیل طراحی منحصر به فرد، ظاهر لوکس و راحتی استثنایی خود پرطرف دار تر شده است، مبل‌ های چستر در قرن هجدهم در انگلستان به وجود آمدند و از آن زمان به بعد توسط مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند، مشخصه آن‌ ها برآمدگی دکمه‌ های عمیق، بازو های چرخانده و تراش سر ناخن است.

در این مقاله از سانترال مبل نگاهی دقیق‌ تر به مبل‌ های چستر خواهیم داشت و اینکه چرا این مبل‌ ها انتخابی محبوب برای خانه‌ های امروزی هستند را مورد بررسی قرار می دهیم، بنا بر این اگر شما هم تمایل دارید تا پاسخ این پرسش که مبل چستر چیست را بخوانید تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.

مبل چستر چیست

در ادامه قصد داریم به مطالب جالبی در مورد مبل چستر بپردازیم، این مطالب شامل موارد زیر می شود:

مبل چستر چیست

تاریخچه مبل چستر چیست

تاریخچه مبل چستر به اواسط قرن هجدهم باز می گردد که اولین بار توسط یک کابینت ساز به نام توماس چیپندیل معرفی شد، این مبل به افتخار ارل چسترفیلد نامگذاری شد که به چیپندیل دستور داد تا مبلمانی زیبا و راحت بسازد، مبل چستر یا همان مبل چسترفیلد اصلی به گونه ای طراحی شده است که دارای بازو های کم پشت و بالا باشد تا راحتی و پشتیبانی را برای کاربر فراهم کند.

با گذشت زمان، طراحی مبل چستر تکامل یافت و تافتینگ عمیق دکمه‌ ای به یکی از ویژگی‌ های اصلی این سبک از مبلمان تبدیل شد، تافتینگ فقط یک عنصر تزئینی نبود، بلکه با نگه داشتن لایه در جای خود و جلوگیری از جابجایی آن، یک هدف کاربردی هم داشت، بازوهای رول شده و تزئین سر ناخن نیز به طراحی اضافه شده است که ظاهری مجلل به مبل می دهد.

مشخصات مبل چستر چیست

مبل های چسترفیلد معمولاً از چرم یا پارچه مرغوب ساخته می شوند که حسی لوکس و راحت به آن ها می دهد، فریم مبل معمولا از چوب سخت ساخته شده است که دوام و پایداری را فراهم می کند، در این بین پیشنهاد می کنم که اگر دوست دارید بیشتر در مورد چوب های استفاده شده در مبلمانبدانید از مقاله ی انواع چوب در مبلمان سانترال مبل دیدن کنید.

تافت کردن دکمه عمیق با دست انجام می شود و دکمه ها معمولاً از چرم یا پارچه متناسب با روکش ساخته می شوند، بازو های رول شده با فوم پوشانده شده اند و با همان مواد استفاده شده برای مبل پوشیده شده اند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مبل چسترفیلد استفاده از فنر های کلاف در ساخت نشیمنگاه می باشد، فنرها پشتیبانی و راحتی رضایت بخشی را برای کاربر فراهم می کنند و همچنین به حفظ شکل مبل در طول زمان کمک می کنند، پایه‌ های مبل به طور معمول از چوب ساخته شده‌ اند و یا از جنس بقیه مبل بیرون می‌ آیند یا با مواد مشابه پوشانده می‌ شوند که معمولا بستگی به طرح هر مبل این مورد هم متغیر است.

انواع مبل چستر چیست

مبل های چستر در سبک های مختلف، از سنتی تا مدرن تولید می شوند که می توانید انواع آن را در بازار بیابید، سبک سنتی دارای پشت و بازوهای تافتی، بازوهای گرد شده و سر ناخن است، از سوی دیگر، سبک مدرن ممکن است دارای طراحی ساده تر با تافت کمتر و ظاهری تمیز تر باشد، مبل های چستر نیز در اندازه های مختلف از جمله صندلی ها، سه نفره و مبل های سکشنال عرضه می شوند.

ست کردن مبل چستر با دکوراسیون

مبل های چستر به دلیل تطبیق پذیری و جذابیت همیشگی و جاودانه، انتخابی محبوب برای طراحان داخلی یا خریداران مبلمان هستند، آن ها را می توان در هر سبک طراحی، از سنتی تا مدرن، یافت، مبل‌های چسترفیلد اغلب با سایر مبلمان کلاسیک مانند صندلی‌های پشتی، عثمانی‌ های چرمی و میزهای قهوه‌ خوری ست می‌ شوند؛ اگر به دکوراسیون داخلی تان اهمیت می دهید پیشنهاد می کنم از مقاله دکوراسیون داخلی چیست هم دیدن کنید.

مبل های چستر همچنین می توانند به عنوان نقطه کانونی در یک اتاق استفاده شوند و ظرافت و پیچیدگی را به دکوراسیون اتاق اضافه کنند، شایان ذکر است که مبل های چستر در اتاق های نشیمن، کتابخانه ها و دفاتر خانگی بسیار عالی به نظر می رسند، مبل‌های چسترفیلد را می‌ توان با بالش‌ های برجسته‌ ای جفت کرد تا رنگی به اتاق اضافه کند.

مراقبت و نگهداری از مبلمان چستر

مبل های چسترفیلد چیزی فرا تر از یک مبلمان معمولی هستند و مراقبت و نگهداری مناسب برای تضمین طول عمر آنها یک امر ضروری است، در اینجا چند نکته برای مراقبت از مبل های چستر مورد بررسی قرار گرفته است:

  • مبل را به طور مرتب با استفاده از یک پارچه نرم و محلول صابون ملایم تمیز کنید.
  • از قرار دادن مبل در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا باعث از بین رفتن رنگ و فرسودگی مبل می شود.
  • از قرار دادن مبل در نزدیکی منبع گرما مانند شومینه یا رادیاتور خودداری کنید.
  • برای نرم و لطیف نگه داشتن چرم از نرم کننده چرم استفاده کنید.
  • از براق کننده های چرم برای مبلمان خود استفاده کنید.

از نظر نگهداری، مبل های چستر برای حفظ زیبایی و کیفیت خود نیاز به نگهداری منظم دارند، برای لطافت چرم و جلوگیری از ترک خوردن آن، توصیه می شود هر چند ماه یکبار مبل را با یک پارچه نرم و نرم کننده چرم تمیز کنید، از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده بر روی چرم خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آسیب به چرم مبلمان شود.

تفاوت مبل راحتی با چستر

اگر قصد خرید مبلمان چستر را دارید، می توانید با مراجعه به بخش مبلمان چستر سانترال مبل از محصولات فروشگاه هم دیدن کنید.

از لحاظ قرارگیری، مبل های چستر همه کاره هستند و می توان از آنها در سبک های دکوراسیونی مختلف استفاده کرد، آنها می توانند مرکز یک اتاق نشیمن باشند یا در یک دفتر کار یا اتاق مطالعه قرار بگیرند تا فضایی دنج و دلپذیر ایجاد کنند، سبک کلاسیک مبل چستر نیز آن را به گزینه ای محبوب برای هتل های مجلل، رستوران ها و سایر مکان های تجاری تبدیل می کند.

معایب مبل چستر چیست

حتی بهترین چیز در دنیا هم معایبی را به همراه دارد، درست است که مبلمان چستر یکی از بهترین و ایده آل ترین انتخاب های خرید مبلمان است، اما قطعا معایبی هم دارد که باید بدانید، در ادامه بهمعایب مبلمان چستر می پردازیم.

  1. قیمت بالا: یکی از اصلی‌ ترین معایب مبل چستر، قیمت آن است، به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا و هنرمندی در ساختار، قیمت آن به نسبت دیگر سبک های مبلمان گران تر است، این مورد می‌ تواند برای برخی از مشتریان محدودیت باشد و دلیلی باشد که برخی افراد کمتر به سراغ این نوع مبلمان بیایند.
  2. سختی و سنگینی: مبل چستر معمولاً از چوب سخت و سنگین ساخته شده است و به همین دلیل اگر قصد داشته باشید که برای تمیزکاری یا چیز های دیگر آن را هر دفعه تکان دهید و جا به جا کنید باید بگویم که راه دشواری را در پیش خواهید داشت، این مبلمان برای مدت طولانی باید به صورت ثابت در یک مکان قرار داده شود و نمی‌ تواند به راحتی جابه‌جا شود.
  3. محدودیت در طرح و رنگ: یکی دیگر از معایب مبل چستر، محدودیت در طرح و رنگ آن است، این مبلمان در طرح‌ های محدودی تولید می‌ شود و به طور معمول در رنگ‌ های تیره ارائه می‌ شود، اگر شما به دنبال یک رنگ روشن تر یا طرح متفاوت هستید، ممکن است در خرید و انتخاب مبل چستر به مشکل بر بخورید.
  4. تمیزکاری مبل چستر: یکی دیگر از معایبی که در خرید مبلمان چستر باید بدانید، این است که باید برای تمیزکاری مبلمان چستر خود برنامه ریزی داشته باشید و آن را جدی بگیرید، مبلمان چستر به دلیل جنس با کیفیت شان نیاز دارند تا از آن ها به درستی نگهداری کنید تا با مشکل مواجه نشوند و دوام بالا تری داشته باشند، از نرم کننده های چرم استفاده کنید و استفاده از براق کننده با کیفیت را فراموش نکنید.

تفاوت مبل راحتی با چستر

مبل راحتی و مبل چستر هر دو محبوبیت بالایی در بین مردم دارند و برای دکوراسیون منزل استفاده می‌ شوند، اما این دو نوع مبل دارای تفاوت‌ های ظاهری، ساختاری و قیمتی هستند، در ادامه مقاله مبل چستر چیست به بررسی تفاوت‌ های مبل راحتی با چستر می‌ پردازیم.

  1. طراحی و اندازه مبل راحتی بیشتر با طراحی شیک و مدرن و مناسب برای استفاده در مناطق شهری و محل کار محسوب می‌ شود، در حالی که مبل چستر دارای ظاهری کلاسیک و مجلل است و بیشتر در خانه های ویلایی و بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد، اندازه مبل چستر نیز بزرگ تر از مبل راحتی است و از این رو به منظور استفاده در فضا های بزرگ تر توصیه می‌ شود.
  2. ساختار و راحتی مورد دیگری است که برای تفاوت مبل راحتی با چستر مورد بررسی قرار می دهیم، مبل چستر معمولا از چوب و فلز ساخته می‌شود و به دلیل داشتن چوب در بدنه، این نوع مبل بیشترین استحکام را دارد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای داشتن یک مبل با استحکام بالا در درازمدت، مبل چستر را انتخاب می کنند. اما مبل راحتی به دلیل طراحی مدرن و شیک، بیشتر از مبل چستر در زمینه راحتی استفاده کننده محسوب می‌ شود.
  3. از دیدگاه کیفیت و مقاومت، مبل چستر به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا و همچنین مهارت بالای تولید کنندگان، بهتر از مبل راحتی در زمینه ی کیفیت و مقاومت عمل می‌ کند، بهطور معمول  مبل چستر دارای ساختاری محکم و قوی است که برای مدت زمان طولانی بسیار مقاوم خواهد بود.
  4. یکی از مزایای مبل راحتی این است که قطعات آن قابلیت تعویض دارند، در حالی که برای مبل چستر این قابلیت به همین راحتی وجود ندارد، برای تعویض قطعات مبل چستر، مبل باید به صورت کلی تعویض شود.

مبل چستر چیست؟ معتی چستر در مبل

معنی چستر چیست

معنی چستر در مبل یکی از چیز هایی است که افراد در مورد آن سوال می کنند، یا تلفظ مبل چستر چیست، همه ی این ها سوالاتی است که در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد.

کلمه چستر اصطلاحی است که برای توصیف یک نوع مبل با طراحی خاص استفاده می‌ شود، در واقع چستر یک نوع مبل بسیار شیک و با کیفیت است که در ابتدا در شهر چستر در انگلستان طراحی و ساخته شد، این نوع مبل در سال‌ های ۱۷۰۰ تا ۱۹۳۰ بسیار محبوبیت داشته و در اروپا و آمریکا رواج یافته است.

همان طور که در بالاتر هم گفته شده این مبلمان از جنس چوب سخت با اطراف گرد و مقاوم، پارچه یا چرم با کیفیت بالا و الگو های متنوعی تشکیل شده است، طرح مبل چستر عموماً با بالا بردن پشت و جلو بردن قسمت‌ های کوتاه، خطوط روشن و تیره بر روی پارچه، روکش چرم مخمل یا پارچه و استفاده از پایه‌ های بلند طراحی می‌ شود.

تلفظ مبل چستر هم به این شکل است -> مبل چِستِر

راهنمای خرید مبل چستر

اگر قصد تهیه مبل چستر را دارید، احتمالا معتبر بودن فروشگاهی که مبل خود را تهیه می کنید برایتان موضوعی پر اهمیت است، سانترال مبل مجموعه ای با سابقه ی بیشتر از 20 سال در حوزه ی مبلمان فعالیت دارد یک انتخاب عالی برای خرید است، قیمت و کیفیت مطلوب و عالی محصولات سانترال مبل از ویژگی های خوب و بارز آن است که مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است.

اگر تهران هستید و قصد خرید مبل چستر در تهران را دارید می توانید با مراجعه حضوری به ادرس ما در یافت آباد می توانید از محصولات ما از نزدیک دیدن کنید، همچنین شایان ذکر است که یکی از بهترین خصوصیات سانترالمبل، ارسال به سراسر کشور است که می توانید مبلمان تان در شهر خودتان تحویل بگیرید.

برای این که خرید بهتری را رقم بزنید، می توانید با کلیک بر روی راهنمای خرید مبل چستر بالا به بخش مربوطه منتقل شوید.

در انتهای مقاله مبل چستر چیست، باید بگویم که مبل چستر یک مبلمان جاودانه است که قرن ها محبوبیت خود را حفظ کرده است، طراحی منحصر به فرد، مواد با کیفیت و متریال استثنایی، آن را نه تنها بهیک مبلمان ارزشمند، بلکه به یک سرمایه گذاری ارزشمند برای هر خانه یا تجارتی تبدیل کرده است، چه ظاهر سنتی و چه مدرن را ترجیح دهید، مبل راحتی وجود دارد که متناسب با سبک و نیاز شما باشد.

از این که تا انتهای مقاله مبل چستر چیست با من همراه بودید سپاس گزارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *