دنیای مبل

مبل برای خانه های کوچک – راهنمای خرید مبل مناسب خانه های کوچک

مبل برای خانه های کوچک

زندگی در یک آپارتمان کوچک می‌تواند چالش‌ های منحصر به‌ فردی را در مورد تجهیز فضای شما ایجاد کند، با متراژ محدود و فضای کم، پیدا کردن مبلمانی که به راحتی مناسب یک خانه ی کوچک باشد و کم ترین استفاده را از فضای شما ببرد دشوار است.
اما باید بگویم که خوشبختانه، نکات و ترفند های زیادی وجود دارد که می توانید برای انتخاب مبلمانی که هم کاربردی و هم شیک هستند، استفاده کنید، در این مقاله به نکاتی برای خرید مبل برای خانه های کوچک می پردازیم، پس با من همراه باشید.

مبل برای خانه های کوچک

خرید مبل برای خانه هایی که کوچک هستند باید به خوبی مورد توجه قرار داشته باشد، چرا که مبلمان یکی از آن دست کالا هایی است که وجودش ضروری است و هم فضای بیشتری به نسبت دیگر کالا های موجود در خانه اشغال می کند، فضای اشغالی توسط مبلمان می تواند دلیلی باشد که شما را مجاب کرده است تا به این مقاله از سانترال مبل مراجعه کنید،، چرا که اندازه و فضایی که مبلمان اشغال می کند می تواند بر روی دکوراسیون شما تاثیر گذار باشد، برای این که بتوانید انتخاب خوبی برای خرید مبل برای خانه های کوچک رقم بزنید این راهنمای خرید مبل مناسب خانه های کوچک را از دست ندهید.

فضای خود را اندازه گیری کنید

اولین و مهم ترین موردی که می بایست قبل خرید مبل برای خانه های کوچک مورد نظر داشته باشید، این است که فضای خود را اندازه گیری کنید تا از این که مبلمان مد نظر شما به راحتی در آن جا می شود اطمینان داشته باشید.

چگونگی اندازه گیری فضای مبلمان

برای اندازه گیری فضا جهت بررسی مناسب بودن مبلمان، می بایست ابتدا طول و عرص اتاق را اندازه گیری کنید و موانعی مانند در ها، پنجره ها، رادیاتور ها را یادداشت کنید.
این کار ها به شما کمک می کند تا گزینه ها را محدود کنید و دید بهتری داشته باشید تا از خرید مبلمانی که برای فضای مورد نظر خیلی بزرگ یا خیلی کوچک هستند اجتناب و دوری کنید.

مقاله ی اندازه گیری برای خرید مبلمان هم می تواند مطالب کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از مبلمان چند منظوره

انتخاب مبل برای خانه های کوچک

در یک آپارتمان کوچک، مهم است که از هر سانتی متر فضای اتاق نهایت استفاده را ببرید، یکی از راه‌ های انجام این کار این است که مبلمانی را انتخاب کنید که اهداف متعددی داشته باشند و بتوانند چندین کار را انجام دهند.
برای مثال می توان از مبل تختخواب شو برای نشستن در روز و همچنین به عنوان تخت خواب در شب استفاده کرد، یک میز قهوه با انبار می تواند هم به عنوان میز و هم به عنوان مکانی برای نگهداری پتو، کتاب و سایر اقلام باشد. میز تاشو بسته به نیاز شما می تواند به عنوان میز تحریر یا میز ناهارخوری استفاده شود.

این مورد هم می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اگر دوست دارید در مورد مبل های تخت خواب شو بیشتر بدانید و اگر قصد خرید دارید نیاز به راهنمایی دارید، پیشنهاد می کنم از مقاله ی راهنمای خرید مبل تخت خواب شو دیدن کنید.

راهنمای خرید مبل برای خانه های کوچک – مبلمان با فضای اشغالی کوچک تر انتخاب کنید

هنگام انتخاب مبلمان برای یک آپارتمان کوچک، مهم است که مبلی را انتخاب کنید که ردپای کوچکی دارند، این به این معنی است که مبلمانی را انتخاب کنید که از نظر بصری سبک باشد و فضای زیادی را اشغال نکند.
به طور مشابه، یک میز قهوه شیشه ای سبک تر به نظر می رسد و فضای بصری کمتری را نسبت به یک میز قهوه ساخته شده از چوب اشغال می کند.

مبلمان با کشو، یک انتخاب عالی

ذخیره سازی در یک آپارتمان کوچک، یک موضوع مهم و کلیدی است، مبلمانی که با داشتن کشو یک فضای ذخیره سازی جدید ایجاد می کنند، می توانند راهی عالی برای به حداکثر رساندن فضای شما باشند، به عنوان مثال، یک تخت با کشوهای توکار می تواند فضای اضافی برای لباس یا ملافه فراهم کند، یک میز قهوه با کشو می تواند محلی برای پذیرایی از مهمان و نگهداری از دستمال و… باشد.

مقاله پیشنهادی: مقایسه مبلمان کلاسیک و مبلمان مدرن

مقیاس مبلمان خود را در نظر بگیرید

 

هنگام انتخاب مبلمان برای یک آپارتمان کوچک، مهم است که مقیاس مبلمان خود را در نظر داشته باشید، یعنی مبلمانی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه فضای شما باشد، یک مبل سکشنال بزرگ ممکن است راحت باشد، اما یک اتاق نشیمن کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد.
مبلمانی را انتخاب کنید که متناسب با فضای شما باشد تا اطمینان حاصل شود که به راحتی در آن قرار می گیرند و باعث این نمی شوند که احساس خفگی و شلوغی به شما و یا مهمانان تان دست بدهد.

از آینه برای ایجاد توهم فضا استفاده کنید

آینه ها می توانند راهی عالی برای بزرگتر کردن یک آپارتمان کوچک باشند، درست است که این راه ربطی به انتخاب مبل برای خانه های کوچک ندارد، اما در نظر گرفتن آن می تواند بسیار موثر باشد؛ آینه ها نور را منعکس می کنند و توهم عمق ایجاد می کنند و فضای شما را بازتر و مطبوع تر می کنند.
در نظر داشته باشید که یک آینه بزرگ روی دیوار مقابل پنجره قرار دهید تا نور طبیعی را به فضای شما منعکس کند، همچنین می توانید از مبلمان آینه ای مانند میز قهوه یا کمد آینه دار برای ایجاد توهم فضای بیشتر استفاده کنید.

رنگ و طرح مبلمان خود را در نظر بگیرید

نکته دیگری که می بایست برای انتخاب مبل برای خانه های کوچک در نظر بگیرید، رنگ و طرح مبلمان است، رنگ و طرح می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر و احساس مبلمان شما در فضای شما داشته باشد، در یک آپارتمان کوچک، بهتر است مبلمان را با رنگ های روشن و خنثی انتخاب کنید که فضای شما را روشن تر و بازتر نشان دهد.
در نظر بگیرید که در استفاده از رنگ‌های تیره یا سنگین خودداری کنید، زیرا می‌ توانند فضای شما را کوچک‌ تر و فشرده‌ تر کنند.

به همین ترتیب، مبلمانی را با الگوهای ساده یا بدون الگو انتخاب کنید، زیرا الگوهای شلوغ می توانند فضای شما را به هم ریخته و طاقت فرسا کنند.

راهنمای خرید مبل برای خانه های کوچک

تا به اینجای مقاله راهنمایی خرید مبل برای خانه های کوچک تلاش کردم تا موارد مهمی را در این باره به اشتراک بگذارم تا بتوانید به خوبی انتخاب درستی را رقم بزنید، در ادامه به بازگویی یک سری نکات دیگر می پردازیم، با من همراه باشید.

نکاتی که بهتر است در انتخاب مبلمان برای خانه های کوچک در نظر داشته باشید:

  • انتخاب مبل های کوچک تر و مقیاس کم تر.
  • استفاده از مبلمان با رنگ های روشن.
  • به کار گیری مبلمانی که در ساخت آن از آینه استفاده شده است.
  • خرید مبل هایی با کاربردی بیش از یک مبل.
  • و…

با در نظر گرفتن این نکات و یک سری نکات دیگر، می توانید فضای زندگی راحت و جذابی را حتی در کوچک ترین آپارتمان ها ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی: انواع چوب در مبلمان

هنگام خرید مبلمان برای آپارتمان کوچک خود، حتما وقت بگذارید و مبلمانی را انتخاب کنید که مطابق با نیاز و بودجه شما باشد، به یاد داشته باشید که کیفیت در مبلمان هم مهم است، زیرا قطعات و ساختار خوب در مبلمان ماندگاری بیشتری خواهند داشت و در طول زمان بهتر به نظر می رسند.
از سرمایه گذاری روی مبلمان باکیفیت نترسید، حتی اگر به این معنی باشد که کمی بیشتر از قبل هزینه کنید، در درازمدت و گذشت زمان، از این کار خوش حال خواهید شد.

به طور خلاصه، انتخاب مبلمان برای یک آپارتمان کوچک نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق دارد؛ با اندازه گیری فضای خود، انتخاب مبلمان چند منظوره، انتخاب مبلمان با فضای کوچک و فضای ذخیره سازی، در نظر گرفتن مقیاس مبلمان خود، استفاده از آینه برای ایجاد توهم فضا و نکات دیگر می توانید یک خرید ایده آل انجام دهید.

رعایت نکات دکوراسیونی در خانه های کوچک این سایت هم می تواند مقاله ی مفیدی برای شما باشد.

از این که در این مقاله هم تا انتها با من همراه بودید سپاس گزارم❤.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *