دکوراسیون

قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی

قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی

یکی از موارد بسیار قابل توجه و تاثیر گذاری که می بایست در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه کافی را داشت قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی است، رنگبندی شما در دکوراسیون تان می تواند فضای بسیار ارام و دلنشینی برای شما به وجود بی آورد، اما در عین حال اگر به درستی و طبق اصول انجام نشود می تواند محیط آزادهنده ای را به وجود بی آورد، به همین خاطر است که تاکید دارم تا برای رنگبندی دکوراسیون تان اهمیت کافی را قائل شوید.

در این مقاله از سانترال مبل قصد دارم به این موضوع بپردازم و توضیحات لازم را ارائه دهم، تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.

اصول رنگبندی دکوراسیون داخلی

قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی

همان طور که در بالا هم به آن اشاره داشتم، ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی تاثیر قابل توجه و مستقیمی بر روی فضا و احساسات آن دارند؛ هر رنگی معنا و حس متفاوتی را به همراه دارد که اگر از آن ها به درستی استفاده شود می تواند طراحی کلی اتاق را دلنشین و زیبا کند.

اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون به موارد مختلفی وابسته است که می بایست آن ها را بررسی کرد و سپس به نسبت آن ها ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی تان را به درستی پیش ببرید.

برخی از آن مواردی که می بایست برای قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی مد نظر داشته باشید شامل مواردی همچون نوع اتاق، منظور و کاربرد آن، اندازه و نورپردازی می شود.

تاثیرگذاری رنگ بر روی خلق و خوی

رنگ هایی که از آن ها استفاده می کنید، چه در طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان، محل کارتان، پست های شبکه اجتماعی تان و حتی لباس هایتان می توانند بر روی خلق و خوی شما و افرادی که با شما سر وکار دارند تاثیر داشته باشند.
بگذارید برایتان مثال بزنم، رنگ آبی معمولا حس آرامش و لطافت را به همراه دارد، این در حالی است که رنگ قرمز انرژی زیادی دارد و شور و شوق را به همراه دارد.
رنگ زرد به حس شادی و امیدواری معروف است، رنگ سبز هم می تواند القا کننده ی احساس تعادل و هماهنگی به مخاطبان باشد.

بهتری ترکیب رنگ برای خانه های کوچک

ترکیب رنگ برای خانه های کوچک

طبق توضیحاتی که در بالا داشتیم، اگر بخواهید بهترین ترکیب رنگ برای خانه های کوچک را بدانید، باید بگویم که به هیچ عنوان از رنگ های تیره و تاریک استفاده نکنید و رنگبندی خانه و اساس را سمت رنگ های روشن ببرید تا خانه را بزرگ تر از واقعیت نشان دهد و خانه دلگیر نشود.

قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی – تاثیرگذاری رنگ بر روی دیده شدن فضا

در کنار این که رنگ ها می توانند بر روی خلق و خوی و احساس شما تاثیر داشته باشند، جالب است که بدانید رنگ هایی که برای دکوراسیون داخلی تان به کار می برید می توانند بر روی دیده شدن فضای اتاق تاثیر داشته باشند؛ برای مثال رنگ هایی که روشن هستند مانند سفید، رنگ های پاستل و بژ و… اگر اتاق کوچک هم باشد، باز هم اتاق بزرگ تر و باز تر به چشم می آید، اما در مقابل آن رنگ های تیره و تاریک مانند آبی تیره، بنفش و مشکی و… می توانند اتاق های بزرگ را به شکلی کوچک تر به نظر بیاورند.

اگر دوست دارید دکوراسیونی کامل و طبق اصول داشته باشید از اهمیت نقطه کانونی غافل نشوید، از مقاله ی نقطه کانونی منزل چیست حتما دیدن کنید.

تاثیرگذاری رنگ بر روی دمای اتاق

علاوه بر مواردی که گفته شده، رنگ ها بر روی دمای اتاق هم تاثیر گذار هستند! فکرش را می کردید که رنگبندی تا این حد می تواند تاثیرگذار باشد؟
رنگ ها می توانند بر روی دمای اتاق موثر باشند، بهتر است که بدانید رنگ های گرم داریم و رنگ های سرد؛ رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد هستند که می توانند فضایی گرم و صمیمی تر را به وجود بیاورند، در عین حال رنگ های سرد مانند رنگ های آبی، سبز و بنفش می توانند فضایی پر از آرامش و خنکی را ایجاد کنند.

حال در ادامه ی مقاله ی قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی یا همان اصول رنگبندی در منزل قصد داریم به این که بهتر است در هر اتاق از چه رنگبندی استفاده کنید بپردازیم، پس تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.

ترکیب رنگ برای هر اتاق در خانه

نظر من درباره ی ترکیب رنگ در خانه، این است که بهتر است از یک رنگ بطور کامل در خانه استفاده نشود، مثلا تمام اتاق ها به رنگ آبی نباشند، همان ظور که بهتر است طراحی دکوراسیون خانه را طبق روانشناسی رنگ پیش ببریم، بهتر از آن این است که برای هر اتاق از رنگبندی درست و متناسب خودش استفاده کنیم، چرا که این امر می تواند بر روی سطح انرژی و کلیت زندگی شما موثر باشد! پس در این بخش از مقاله به این مورد خواهیم پرداخت.

  • ترکیب رنگ مناسب برای اتاق نشیمن:

اتاق نشیمن مکانی است که در آن استراحت می کنید و از مهمانان تان پذیرایی می کنید، پیشنهادی که در زمینه رنگبندی برای اتاق نشیمن دارم این است که سعی کنید از رنگ های خنثی و گرم استفاده کنید، رنگ هایی مثل بژ، خاکستری روشن یا رنگ های طبیعی استفاده کنید؛ این رنگ ها می تواند فضایی دلنشین و دوستانه را ایجاد کنند.

ترکیب رنگ برای اتاق نشیمن

  • ترکیب رنگ مناسب برای آشپزخانه:

تاکید می کنم که اگر می خواهید طراحی دکوراسیون منزل تان را طبق قوانین رنگبندی در دکوراسیون داخلی پیش ببرید، برای هر اتاق از ترکیب رنگ مناسب خودش استفاده کنید.

آشپزخانه قلب یک خانه است، در آن غذا می پزید و میل می کنید، پیشنهاد می کنم برای ترکیب رنگ مناسب آشپزخانه از رنگ های روشن و پر انرزی استفاده کنید، رنگ هایی مثل رنگ زرد، رنگ قرمز یا نارنجی که باعث افزایش اشتها و انرزی می شوند.

  • ترکیب رنگ مناسب برای اتاق خواب:

رنگبندی مناسب اتاق خواب

حتما سعی کنید برای اتاق خواب از اصول رنگبندی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید، اتاق خواب مکانی است که شما در آن استراحت می کنید، استفاده از رنگ های نرم و لطیف مثل آبی روشن، بنفش روشن و یا سبز روشن می تواند به شما در ایجاد یک فضای آرامش بخش و صلح آمیز کمک کند.

این رنگ ها می توانند به شما در داشتن یک خواب بهتر و آرام تر کمک کنند و باعث این شوند که با احساس تازگی از خواب بیدار شوید.

  • ترکیب رنگ مناسب برای حمام:

ترکیب رنگ مناسب حمام

حمام مکانی است که شما در آن خود را تمیز می کنید و پاکیزه می شوید، سعی کنید برای رنگبندی مناسب حمام از رنگ های خنثی اما سرد استفاده کنید؛ رنگ هایی مثل رنگ آبی روشن، فیروزه ای و یا سبز استفاده کنید تا فضایی مناسب ریلکسیشن داشته باشید و با ارامش به شستشوی خود بپردازید.

در نهایت، رنگ هر اتاق در خانه شما باید سبک و سلیقه شخصی شما را منعکس کند؛ قبل از تصمیم گیری نهایی، مهم است نورپردازی، اندازه و کارکرد هر اتاق را در نظر بگیرید.
آزمایش با رنگ‌های مختلف می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد و به شما کمک می‌کند فضایی را ایجاد کنید که هم کارآمد باشد و هم ظاهری زیبا داشته باشد.

اگر نیاز دارید رنگ های مختلفی را ببینید تا از آن ها برای رنگبندی دکوراسیون خانه استفاده کنید می توانید از این سایت استفاده کنید.

از این که تا به اینجای مقاله با من همراه بودید سپاسگزارم❤.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *