دنیای مبل

راهنمای خرید میز غذاخوری

راهنمای خرید میز غذاخوری

امروزه در بیشتر خانه ها میز غذاخوری هست که درواقع به یک کالای مهم و اساسی برای منزل تبدیل شده است، البته ما در زبان می گوییم  میز غذاخوری، اما قطعا کاربرد این کالا تنها چیزی که  در اسم ان وجود دارد نیست و کاربرد فراتر از این ها را نیز دارد؛ حال قصد داریم در این مقاله از سانترال مبل به راهنمای خرید میز غذاخوری بپردازیم تا بتوانید راحتتر  یک میز غذاخوری مناسب نیاز و مناسب منزلتان خریداری کنید.

راهنمای خرید میز غذاخوری

همانطور که در بالا هم گفتیم در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید میز غذاخوری نیز بپردازیم که حتما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا به انتها بخوانید.
در ادامه به موارد مختلفی خواهیم پرداخت.

جنس میز غذاخوری

هنگامی که قصد دارید یک میز غذاخوری بخرید، یکی از مواردی که باید از بین چندین گزینه یکی را انتخاب کنید نوع جنس میز غذاخوری است، سوالاتی که در این زمینه برایتان ممکن است بوجود بیاید این است که کدام جنس میز غذا خوری ماندگاری بهتری دارد؟ میز غذاخوری چوبی بهتر است یا …؟ همراه ما باشید تا پاسخ را بیابید.

  • میز غذاخوری چوبی:
    یکی از گزینه هایی که هنگام خرید میز غذاخوری با آن مواجه می شوید، جنس چوبی آن است که در ادامه به مزایا و معایب آن می پردازیم، اما اگر قبل از هرچیزی یک راهنمایی کوچک می کنیم که آن هم این است که اگر قصد دارید میز چوبی خریداری کنید، سعی کنید از یک چوب با کیفیت و جنس مناسب تهیه کنید و از خرید میز از جنس mdf یا مشابه آن خودداری کنید.

میز غذاخوری چوبی

مزایای خرید میز غذاخوری چوبی: با دوام و مقاوم است | زیبا تر است | نیاز به تمیزکاری کمتری دارد

معایب خرید میز غذاخوری چوبی: گران تر است | با گرما و سرما منبسط و منقبض می شود و ممکن است آسیب ببیند

در ادامه مقاله راهنمای خرید میز غذاخوری همراه مبل سانترال باشید.

  • میز غذاخوری شیشه ای:
    گزینه بعدی که در کنار جنس چوبی خواهید داشت، میز از نوع شیشه ای است که آن هم نیز انواع مختلفی دارد که می توان از انواع شیشه ای مات و کدر و یا شیشه ای شفاف و روشن نیز نام برد.

میز غذاخوری شیشه ای

مزایای خرید میز غذاخوری شیشه ای: دوام و ماندگاری بالا | قیمت مناسب تر

معایب خرید میز غذاخوری شیشه ای: نیاز به تمیز کاری بیشتر دارد | نیاز به مراقبت بیشتر دارد | امکان شکستگی یا ترک خوردن

اگر قصد خرید مبل تخت خواب شو دارید حتما از مقاله راهنمای خرید مبل تخت خواب شو هم دیدن کنید.

  • میز غذاخوری سنگی:
    شاید تعجب کنید که مگر میز غذاخوری از جنس سنگ هم داریم، باید بگوییم بله از جنس سنگ هم هست که مانند بقیه ی میز غذاخوری ها ان هم مزایا و معایبی به همراه خواهد داشت.

میز غذاخوری سنگی

مزایای خرید میز غذاخوری سنگی: محکم و با دوام

معایب خرید میز غذاخوری سنگی: نیاز به تمیز کاری بیشتر دارد | برخی سنگ ها مانند سنگ مرمر می توانند قیمت بسیار بالایی داشته باشند

  • میز غذاخوری لمینت:
    این میز غذاخوری ها یک روکش تزیینی روی لایه ی اصلی دارند که معمولا از جنس mdf یا … هستند که این مدل از میز غذا خوری ها معمولا قیمت کمتری دارند و نیاز به هزینه کمتری نیز دارند، اما باید این را هم در نظر داشت که کیفیت و ان هم به همان اندازه مثل قیمتی که دارد پایینتر است.

مزایای خرید میز غذاخوری لمینتی: بدون نیاز به نگهداری و تمیزکاری زیاد | قیمت پایین

معایب خرید میز غذاخوری لمینتی: کیفیت و ارزش پایین

و اما اخرین نوع میز غذاخوری که در این بخش از مقاله راهنمای خرید میز غذاخوری معرفی می کنیم، میز غذاخوری فلزی است.

  • میز غذاخوری فلزی:
    اگر یک میز غذاخوری با مقاومت بالا و استحکام زیاد میخواهید، خرید میز غذا خوری فلزی هم انتخاب مناسبی می تواند باشد؛ انواع میز غذاخوری فلزی هم می توان از فولاد ضد زنگ و روی و برنج، رنگ شده و.. نام برد.

میز غذاخوری فلزی

مزایای خرید میز غذاخوری فلزی: آسیب پذیری کمتر | ارزان تر از چوب

معایب خرید میز غذاخوری فلزی: لکه پذیری زیاد | نیاز به ابزار تمیز کننده خاص

تا به اینجای مقاله راهنمایی خرید میز غذاخوری به انواع میز غذاخوری و مزایا و معایب آن ها نیز اشاره داشتیم، حال در ادامه قصد داریم به موارد کلی که باید برای خرید میز غذاخوری به آن ها نیز توجه داشته باشید بپردازیم.

نیاز سنجی برای خرید میز غذاخوری

گزینه بعدی که در اینبعد از انتخاب جنس میز غذاخوری خودتان باید موردنظر بگیرید این است که چرا می خواهید میز غذاخوری بخرید؟ می خواهید از میز غذاخوری برای پذیرایی مهمانانتان استفاده کنید یا برای سرو غذا در وعده های خانوادگی؟ قرار است میز غذاخوری تان میزبان چند نفر باشد؟ باید سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید تا بتوانید به ادامه ی راهنمایی خرید میز غذاخوری بپردازید.

تناسب میز غذاخوری با محیط

باید قبل از خرید، جایی که قصد دارید میز را در آنجا قرار دهید را انتخاب کنید، سپس باید یک میز مناسب برای محیطی که می خواهید انتخاب کنید، مثلا اگر فضای زیادی ندارید می توانید از یک میز مستطیلی تهیه کنید تا رفت و امد در ان محل مختل نشود.

میز غذاخوری مستطیلی

رنگ میز غذاخوری

رنگ میز غذاخوری از مواردی است که حتما باید به آن هم نیز توجه کافی را نیز داشته باشید، اگر وسواس تمیزی دارید و نگران کثیف شدن و لکه شدن آن هستید از خرید میز های با رنگ روشن خودداری کنید.
از خرید میز با رنگ های از مد افتاده و قدیمی خودداری کنید که هم بتوانید مدت زیادی از آن استفاده کنید و هم دلتان زده نشود.

نیاز سنجی میز غذاخوری

از خودتان بپرسید چقدر از میز غذاخوری قرار است استفاده کنی، آیا می خواهید بیشتر وعده های خود را بر روی آن میل کنید؟ اگر تنها زندگی می کنید و بیشتر وعده خودتان را روی مبل و جلوی تلویزیون میل می کنید، خرید یک میز غذا خوری اشتباه است و آن در واقع یک سرمایه گذاری مرده به حساب می آید.

بطور کلی باید قبل از خرید کالایی برای منزل، چه میز غذاخوری یا هر کالای دیگر قبل از هر چیزی درباره ی آن تحقیق کنید و سعی کنید یک خرید و سرمایه گذاری مناسب را صورت دهید تا هم بکارتان بیاید و هم هزینه بی خود و بی جهتی برای چیزی که نمی دانید قرار است از ان استفاده کنید یا خیر نکنید.
در مقاله راهنمای خرید میز غذاخوری درمورد موارد مختلفی توضیحاتی ارائه دادیم که می توانید از آن ها برای خرید یک میز غذا خوری ایده آل استفاده کنید و به کار ببرید، امیدواریم که این مقاله از سانترال مبل هم بکارتان آمده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *