دنیای مبل

راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز – نکات خرید مبل فضای باز که باید رعایت کنید

راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز

گذراندن وقت در فضای باز راهی عالی برای استراحت و آرامش است که داشتن مبلمان راحت و شیک در فضای باز می تواند حس و حال بهتری را رقم بزند؛ با این حال، با گزینه های زیادی که در دسترس است، انتخاب مبلمان مناسب در فضای باز هم می تواند مانند انتخاب دیگر مبلمان ها بسیار دشوار باشد، همین چیز ها است که شما را مجاب می کند به راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز مراجعه کنید.
در این مقاله راهنمای انتخاب مبلمان فضای باز، از در نظر گرفتن فضای خود تا انتخاب متریال و سبک مناسب را ارائه خواهم داد، با من در ادامه ی مقاله ی راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز همراه باشید.

راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز

راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز

نکاتی که در ادامه گفته می شود می تواند یک راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز کاملی باشد، امیدوارم مطالب کاربردی را ارائه داده باشم.

فضای خود را در نظر بگیرید

قبل از شروع انتخاب و خرید مبلمان فضای باز، مهم است که فضای خود را در نظر داشته باشید، به اندازه فضای بیرونی خود و نحوه استفاده از آن فکر کنید، آیا شما یک پاسیو یا ایوان بزرگ دارید یا یک بالکن کوچک؟ آیا مهمانی های بزرگ را سرگرم خواهید کرد یا فقط با خانواده خود استراحت خواهید کرد؟

هنگامی که ایده ای از فضای خود داشتید و به خوبی می دانید که مبلمان را برای چه فضایی می خواهید، آن را اندازه بگیرید و یک پلان طبقات ایجاد کنید، این به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه مقدار مبلمان می توانید به راحتی در آن قرار دهید و به چه نوع لوازمی نیاز دارید، لوازمی مثل میز های قهوه خوری، سایه بان ها و…

سبک و سلیقه خود را تعیین کنید

هنگام انتخاب مبلمان فضای باز، باید مطمئن شوید که با سبک شخصی شما مطابقت دارد و ظاهر کلی خانه شما را تکمیل می کند، مطابق و مکمل فضای شما و دکوراسیون شما است.
سبک فضای داخلی خانه خود را در نظر بگیرید و سعی کنید آن سبک را به بیرون منتقل کنید تا هماهنگی برقرار باشد.

سبک های مختلفی از مبلمان فضای باز وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید، از جمله سنتی، مدرن، روستایی و غیره؛ به مواد و رنگ هایی که ترجیح می دهید، فکر کنید و قطعاتی را انتخاب کنید که نشان دهنده سبک شخصی شما باشد، البته مطابقت آن ها با دکوراسیون و فضا را فراموش نکنید.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های یک مبل خوب چیست؟

راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز – مبلمان با جنس با دوام را انتخاب کنید

مبلمان فضای باز در معرض چیز های مختلفی قرار دارند، بنا بر این مهم است که موادی را انتخاب کنید که بتوانند در برابر آب و هوا های مختلف مقاومت کنند، به دنبال مبلمان ساخته شده از موادی مانند چوب ساج، سدر یا فلز باشید که با دوام و مقاوم در برابر آب و هوا هستند.

اگر مبلمان چوبی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با یک پوشش مقاوم در برابر آب و هوا برخورد کنید. آلومینیوم و فرفورژه نیز گزینه های خوبی هستند، زیرا در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و می توانند عناصر را تحمل کنند.

در این بخش از راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز به طور تخصصی تر و دقیق تر به این مورد که مبلمان برای فضای باز بهتر است چه جنسی داشته باشد می پردازیم، با من همراه باشید.

جنس مناسب مبلمان برای فضای باز

در انتخاب مبلمان برای استفاده در فضای باز و محیط‌ هایی که با شرایط جوی و آب و هوایی مختلف مواجه هستند، باید به میزان مقاومت مبلمان مد نظر نسبت به عوامل مختلفی مانند نور آفتاب، باران، برف و رطوبت توجه کرد.

در ادامه، به بررسی برخی از جنس‌ های مبلمان مقاوم در برابر اب و هوای مختلف پرداخته شده است:

  1. پلی‌ راتان: پلی‌ راتان جنسی بسیار مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف است، این جنس از مبلمان از پلیمر هایی تشکیل شده است که به شکل الیاف توخالی بافته شده‌ اند و به عنوان جایگزین مناسبی برای رویه چوب و مواد دیگر در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    پلی‌راتان مقاوم در برابر نور آفتاب، باران و رطوبت است و بعضی از نمونه ها از امکان جمع آوری آب باران برای استفاده در دوره های خشک هم بهره می‌ برند.
    مبلمان پلی راتان چیست
  2. فلزات: فلزات نظیر آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و آهن گالوانیزه هم انتخاب‌ های مناسبی برای مبلمان فضای باز هستند که در راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز آن را مثال می زنم، این جنس‌ ها از پوشش‌ های مقاوم در برابر خوردگی و رطوبت برخوردار هستند.
    همچنین، فلزات مقاوم در برابر باد و عوامل جوی دیگر هستند که همین چیز ها می تواند این جنس را به یک گزینه مناسب برای فضا های باز تبدیل کند.
  3. چوب: برخی از انواع چوب‌ ها در برابر رطوبت و فرسایش، می‌ توانند در فضای باز استفاده شوند؛ با این حال، باید توجه داشت که باید از چوبی با کیفیت بالا و پوشش‌ هایی با مقاومت بالا در برابر نور آفتاب و باران استفاده کرد.
    برای افزایش مقاومت چوب در برابر عوامل جوی، می‌ توان از روش‌ های پوشش‌ دهی مانند رنگ‌ آمیزی و استفاده از روغن‌ های محافظ استفاده کرد.
  4. پلاستیک: برخی از انواع پلاستیک‌ های مقاوم در برابر عوامل جوی مانند نور آفتاب و باران می‌توانند در فضای باز استفاده شوند؛ اما باید توجه داشت که برخی از پلاستیک‌ها ممکن است در برابر نور آفتاب پس از مدتی شکسته شوند یا تغییر رنگ دهند و فرسوده شوند.
  5. سنگ و بتن: مبلمان سنگی و بتنی نیز می‌ تواند در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد، این جنس‌ها از مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی مانند باد، باران و نور آفتاب برخوردارند؛ همچنین، بهتر است به این مورد هم توجه داشته باشید که مبلمان سنگی و بتنی به دلیل سنگین بودن و عدم قابلیت حرکت، مناسب برای فضا هایی هستند که نیاز به جا به جایی مکرر مبلمان نباشد.

در نهایت، باید توجه داشت که انتخاب جنس مبلمان مناسب برای فضای باز بستگی به شرایط جوی منطقه و نوع استفاده دارد، همچنین، برای افزایش مقاومت مبلمان در برابر عوامل جوی، می‌توان از روش‌هایی مانند پوشش‌دهی، استفاده از روغن‌های محافظ و نظافت دوره‌ای استفاده کرد.
همچنین برای حفظ مبلمان در شرایط ایده‌ آل، می‌ توان از پوشش‌ های محافظ مانند پوشش‌ های ضد آب استفاده کرد و آن ها را در محل‌ هایی با حفاظت بیشتری قرار داد.

مقاله پیشنهادی: مقایسه مبلمان کلاسیک و مبلمان مدرن

به دنبال مبلمان با کوسن ها و بالش های راحت باشید و موادی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس داشته باشند و گرما را در خود جذب نکنند، صندلی های دراز و صندلی های قابل تنظیم گزینه های عالی برای آرامش نهایی هستند.

راهنمای انتخاب مبلمان برای فضای باز

راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز

نکاتی که در ادامه گفته می شود می تواند در خرید مبلمان برای فضای باز به شما کمک بیشتری کند.

کیفیت مهم است

مبلمان فضای باز هم یک نوع سرمایه گذاری است، بنابراین مهم است که قطعاتی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشند و سال ها دوام داشته باشند، به دنبال مبلمانی با قاب و اتصالات محکم باشید و موادی را انتخاب کنید که در برابر رنگ پریدگی، زنگ زدگی و سایش و پارگی مقاوم باشند.

بررسی ها را بخوانید و تحقیقات خود را برای یافتن مارک ها و خرده فروشان معتبر انجام دهید، برای صرفه جویی در هزینه، وسوسه نشوید که از کیفیت صرفه جویی کنید، زیرا ممکن است مجبور شوید زود تر از آن چه که می خواهید مبلمان خود را تعویض کنید و این امر بسیار آزار دهنده و خسته کننده است

ذخیره سازی و نگهداری را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب مبلمان فضای باز، مهم است که نگهداری آن را در نظر بگیرید، اگر فضای سرپوشیده ای دارید، مبلمانی را در نظر بگیرید که جابجایی و نگهداری آن آسان باشد؛ به دنبال قطعاتی باشید که به راحتی روی هم چیده یا تا شوند، مانند صندلی یا میز تاشو.
همچنین ممکن است بخواهید روی روکش مبلمان سرمایه گذاری کنید تا از مبلمان خود در برابر عوامل آسیب زننده محافظت کنید.

راهنمای خرید مبل برای فضای باز

رنگ بندی صحیح

در نهایت، از افزودن رنگبند درست به فضای بیرونی خود با لوازم جانبی و دکور نترسید، بالش‌ها و کوسن‌های فضای باز را با رنگ‌های روشن و طرح‌های جسورانه انتخاب کنید تا رنگارنگی به مبلمان خود بیافزایید.
چراغ های نخی یا فانوس ها را آویزان کنید تا فضایی دنج ایجاد کنید و گیاهان و گل ها را فراموش نکنید تا کمی زیبایی طبیعی به فضای بیرونی خود اضافه کنید.

نتیجه راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز

انتخاب مبلمان فضای باز ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن فضا، سبک، مواد، راحتی، کیفیت، فضای ذخیره سازی و… می توانید مبلمان مناسبی را برای ایجاد یک واحه در فضای باز که دوست دارید در آن سپری کنید، بیابید.
وقت بگذارید و قطعاتی را انتخاب کنید که واقعاً آن ها را دوست دارید، و مطمئن باشید که برای سال های آینده از فضای بیرونی خود لذت خواهید برد، از این که تا به اینجای راهنمای خرید مبلمان برای فضای باز با من همراه بودید سپاس گزارم ❤.

مطالب بیشتری که می تواند به شما در چیدمان فضای بیرون کمک کند را اینجا بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *