دنیای مبل

راهنمای خرید مبلمان اداری

راهنمای خرید مبلمان اداری

مبلمانی که برای دفتر خود انتخاب می کنید می تواند تأثیر قابل توجهی بر بهره وری، راحتی و زیبایی کلی فضای کاری شما داشته باشد، به این ترتیب، مهم است که قبل از خرید، زمانی را برای بررسی دقیق گزینه های خود اختصاص دهید؛ در این راهنما، من یک نمای کلی از همه چیزهایی که هنگام خرید مبلمان اداری باید بدانید را در اختیار شما قرار می دهم و در واقع یک راهنمای خرید مبلمان اداری کامل را در اختیار شما قرار می دهم، با من در ادامه ی مقاله همراه باشید.

نکات خرید مبلمان اداری

راهنمای خرید مبلمان اداری

مواردی که در ادامه بیان می شود را مد نظر داشته باشید و سعی کنید به خوبی آن ها را درک کنید تا بتوانید در خرید مبلمان اداری به درستی عمل کنید.

تعیین نیاز ها

اولین موردی که قصد دارم در راهنمای خرید مبلمان اداری بگویم، این است که بهتر است سعی کنید نیاز های خود را قبل از هر چیزی تعیین کنید، اما چه نیاز هایی؟
شما می بایست قبل از خرید، کار هایی مانند در نظر گرفتن اندازه و چیدمان فضای کاری، تعداد کارکنان و نوع کاری که در آن فضا انجام می شود را تعیین کنید و سپس به مبلمانی که مد نظر دارید نگاهی دقیق بی اندازید و ارزیابی کنید که چه چیزی کار می کند و بهتر است و همچنین چه چیزی کار نمی کند و نمی تواند پاسخگوی نیاز های شما باشد.

این را هم در نظر بگیرید که به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید و  از خود بپرسید آیا به تجهیزات یا مبلمان تخصصی مانند صندلی های ارگونومیک یا میزهای ایستاده نیاز دارید یا خیر، شما همچنین بهتر است در مورد بودجه خود و آنچه که مایلید برای مبلمان اداری جدید خرج کنید فکر کنید.

چگونه مبلمان اداری درست بخریم؟

در نظر گرفتن آرگونومی

ارگونومی مطالعه نحوه تعامل افراد با محیط خود از جمله مبلمان است و قصد دارم این بخشاز راهنمای خرید مبلمان اداری را به این مورد اختصاص بدهم، مهم است که مبلمان اداری را انتخاب کنید که برای حمایت از وضعیت بدنی خوب، کاهش فشار و خستگی و ترویج حرکت سالم در طول روز طراحی شده باشد، چرا که این مبلمان در راستای کار قرار است استفاده شود و خستگی در محیط کار یک چیز غیرقابل انکار است.

اگر صندلی که از آن استفاده می کنید از آرگونومی مناسب برخوردار نباشد می تواند منجر به افزایش خستگی در شما شود، صندلی های ارگونومیک، معمولا قابل تنظیم هستند و افراد می توانند آن ها را هر طور که راحت و طبق استاندارد باشد تنظیم کنند.

هنگام انتخاب یک صندلی ارگونومیک، به دنبال مدل هایی باشید که ارتفاع صندلی، تکیه گاه کمری و تکیه گاه دستی قابل تنظیم دارند، این صندلی همچنین باید دارای بالشتک راحتی باشد و بتواند به راحتی بچرخد.
برای میز های ایستاده، به دنبال مدل‌ هایی باشید که می‌ توانند ارتفاع و موقعیت‌ های مختلف را در خود جای دهند.

فضای خود را اندازه گیری کنید

از این که همچنان تا به اینجای راهنمای خرید مبلمان اداری من را همراهی می کنید متشکرم، در ادامه به موارد دیگری که می بایست هنگام خرید مبلمان اداری رعایت کنید می پردازیم.
قبل از خرید مبلمان اداری، مهم است که فضای خود را به دقت اندازه گیری کنید، به ابعاد دفتر خود از جمله طول، عرض و ارتفاع اتاق توجه کنید، همچنین محل قرارگیری درها، پنجره ها و پریزهای برق را در نظر بگیرید.

ارتفاع میز، صندلی و هر مبلمان دیگری را که در نظر دارید اندازه بگیرید، شما باید مطمئن شوید که مبلمان اداری شما بدون شلوغی در فضای شما به راحتی جا می شود.

اگر دوست داشته باشید می توانید برای اندازه گیری درست و طبق اصول از مقاله ی چگونگی اندازه گیری مبلمان مجموعه سانترال مبل هم کمک بگیرید.

نیاز های ذخیره سازی را در نظر بگیرید

راهنمای خرید مبلمان اداری

مبلمان اداری که فضای کافی را ارائه می دهند می توانند به مرتب و منظم نگه داشتن فضای کاری شما کمک کنند، انواع اقلامی را که باید در دفتر خود ذخیره کنید، مانند فایل ها، کتاب ها و لوازم اداری در نظر داشته باشید.
به دنبال میز ها و کابینت هایی باشید که راه حل های ذخیره سازی داخلی مانند کشو ها، قفسه ها و کابینت ها را ارائه می دهند و می توانند بیش از یک مبل و صندلی برای نشستن عمل کنند.

مبلمان مدولار نیز می تواند گزینه خوبی باشد، زیرا می توان آن را به راحتی برای رفع نیازهای ذخیره سازی خاص شما سفارشی کرد؛ علاوه بر این، نوع فضای ذخیره سازی را در نظر بگیرید که برای فضای شما مناسب است.
فضای باز، مانند قفسه ها، می تواند به ایجاد احساس بازتر و هوای بیشتر کمک کند، در حالی که انبارهای بسته، مانند کابینت، می تواند به دور نگه داشتن درهم و برهمی کمک کند.

جنس مناسب را انتخاب کنید

بعد از بررسی چندین مورد در راهنمای خرید مبلمان اداری به این مورد می رسیم، این که می بایست مبلمان ساخته شده با جنس مناسب را انتخاب کنید؛ هنگام انتخاب مبلمان اداری، مهم است که مبلمان با جنسی را انتخاب کنید که با دوام و نگهداری آسان باشند.
نوع کاری که در فضای شما انجام می شود و میزان ساییدگی که احتمالاً مبلمان شما تجربه می کند را در نظر بگیرید و سعی کنید سبک و جنس مناسب و با دوام تری را تهیه کنید.

به عنوان مثال، مبلمان چوب جامد، بادوام و ماندگار هستند اما می توانند گرانتر از سایر مواد باشند؛ اما از طرف دیگر، مبلمان لمینت ارزان‌تر است و تمیز کردن آن آسان‌تر است، اما ممکن است به اندازه چوب جامد بادوام نباشند.

همه چیزبه کیفیت نیست! زیبایی هم اهمیت دارد

زیبایی دفتر خود را در نظر بگیرید و جنسی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون شما و متناسب با فضای کاری و اجزای فضا باشد؛ برای مثال، اگر به دنبال ظاهری مدرن و مینیمالیستی هستید، مبلمان ساخته شده از شیشه، فلز و پلاستیک با کیفیت را در نظر بگیرید.

زیبایی مبلمان اداری شما می تواند تاثیر زیادی بر احساس کلی فضای کار شما داشته باشد، سبک و رنگ مبلمان خود را در نظر بگیرید و از این مطمئن شوید که به خوبی با اجزای دکوراسیون فضای شما مطابقت دارد.

مبلمانی را انتخاب کنید که مکمل رنگ ها و الگو های دیوار ها، کفپوش ها و لوازم جانبی شما باشد؛ به دنبال مبلمانی با خطوط تمیز و زیبایی مدرن و ساده باشید تا حسی براق و حرفه ای ایجاد کنید.

از این که اصول دکوراسیون را در فضای کاری خودتان رعایت می کنید، قطعا خوش حال خواهید بود.

به دنبال کیفیت و دوام باشید

کیفیت و دوام از ملاحظات ضروری هنگام خرید مبلمان اداری است، شما می‌ خواهید روی مبلمانی سرمایه‌ گذاری کنید که سال‌ ها دوام داشته باشد و بتواند در برابر فرسودگی استفاده روزمره مقاومت کند، بهتر است به دنبال مبلمان ساخته شده از مواد با کیفیت بالا مانند چوب جامد یا فلز باشید.

اتصالات واجزای مبلمان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محکم و سفت هستند، از مبلمانی با اتصالات ضعیف یا احساس لرزش خودداری کنید.
همچنین بهتر است نظرات را بخوانید و هرگونه ضمانت یا گارانتی ارائه شده توسط سازنده را بررسی کنید.

قیمت را در نظر بگیرید

قیمت یکی از نکات مهم در خرید مبلمان اداری است، در حالی که سرمایه گذاری بر روی مبلمان با کیفیت و با دوام مهم است، همچنین باید در حد بودجه خود بمانید.
به دنبال مبلمانی باشید که ارزش مناسبی برای پول ارائه می دهد و در حین فروش یا زمانی که تخفیف وجود دارد، اقلامی را خریداری کنید.

هنگام در نظر گرفتن قیمت مبلمان اداری، مهم است که به هزینه بلندمدت نیز فکر کنید، سرمایه‌گذاری روی مبلمان باکیفیت که سال‌ها دوام می‌آورد، در نهایت می‌تواند مقرون به صرفه‌ تر از جایگزینی مداوم مبلمان ارزان‌ تر و با کیفیت پایین‌ تر باشد.

تحویل و نصب را فراموش نکنید

آخرین موردی که در راهنمای خرید مبلمان اداری قرار است بگویم، طریقه تحویل و نصب است؛ تحویل و نصب از نکات مهم هنگام خرید مبلمان اداری است، مطمئن شوید که فضای کافی برای دریافت و نگهداری مبلمان قبل از نصب دارید.
همچنین بهتر است مطمئن شوید که خدمات تحویل و نصب در قیمت مبلمان لحاظ شده است، در نظر بگیرید که آیا باید مبلمان را خودتان جمع کنید یا برای شما مونتاژ می شود.

خرید مبلمان اداری

در نظر داشته باشید که از یک نمایشگاه یا فروشگاه مبلمان دیدن کنید تا شخصاً مبلمان را ببینید و قبل از خرید آن را آزمایش و امتحان کنید، همچنین ممکن است بخواهید با یک طراح حرفه ای یا متخصص مبلمان مشورت کنید تا در مورد انتخاب مبلمان اداری مناسب برای فضای خود مشاوره بگیرید.

در پایان، خرید مبلمان اداری مستلزم بررسی دقیق عوامل مختلفی از جمله نیازهای شما، ارگونومی، فضای مورد نیاز، نیازهای ذخیره سازی، مواد، زیبایی، کیفیت، قیمت و تحویل و نصب است، با صرف زمان برای ارزیابی دقیق نیازها و گزینه های خود، می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که فضای کاری شما را افزایش داده و بهره وری و راحتی را پشتیبانی کند، از این که تا انتهای راهنمای خرید مبلمان اداری با من همراه بودید سپاس گزارم ❤.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *