دنیای مبل

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای – مبل چرمی یا مبل پارچه ای؟

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای – مبل ها یکی از ضروری ترین بخش های خانه و فضایی است که در آن زندگی یا کار می کنیم و بیشتر زمان خود را در آن جا طی می کنیم، مبلمان ها فقط برای اهداف و جنبه های زیبایی به کار نمی روند، بلکه یکی از جنبه های مهم آن ها این است که یک مکان راحت برای نشستن یا استراحت کردن را فراهم می کنند.

انواع مختلفی از مبل ها در بازار وجود دارد، می توانید مشاهده کنید که مبل ها در سبک ها و طرح های مختلفی عرضه می شوند و از تنوع بسیاری برخوردار هستند، یکی از مهم ترین انتخاباتی که می توانید هنگام خرید مبل داشته باشید، انتخاب بین مبلمان های با جنس چرمی و پارچه ای است، در این مقاله از سانترال مبل به تفاوت مبل چرمی و پارچه ای می پردازیم، با من همراه باشید.

مبل چرمی یا پارچه ای

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای

اگر شما هم دوست دارید بدانید که کدام یک از مبل چرمی یا مبل پارچه ای انتخاب ایده آل مبل برای شما است، پیشنهاد می کنم تا به انتهای مقاله ی تفاوت مبل چرمی و پارچه ای با من همراه باشید.

مبل چرمی یا مبل پارچه ای؟

مبلمان چرمی به دلیل دوام، راحتی و ظرافت بسیار محبوب هستند و بیشتر به نسبت دیگر مبل ها ممکن است انتخاب برای خرید مبلمان باشند، شکل و ظاهری لوکس دارد و با مراقبت مناسب می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد، مبلمان چرمی نیز به راحتی تمیز می شوند و مانند مبلمان پارچه ای بو را در خود نگه نمی دارند.

از سوی دیگر، مبلمان پارچه‌ای در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها موجود است که باعث می‌شود از مبلمان چرمی متنوع‌ تر باشد، از نظر نظافت و نگهداری، مبلمان پارچه ای در برخی مواد می تواند عملکرد بهتری از خودش نشان دهد و در برخی موارد شاید عملکرد مناسبی نداشته باشد.

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای از نظر دوام و ماندگاری

یکی از تفاوت های اصلی مبلمان چرمی و پارچه ای دوام آنهاست، از این نظر که کدام یک از این دو مورد دوام بالا تری دارد و می تواند عمر بیشتری داشته باشد، در این مورد باید بگویم که مبلمان چرمی دوام بیشتری نسبت به مبلمان پارچه ای دارند و این توانایی را دارند تا برای مدت طولانی بدون علائم ساییدگی دوام بیاورند.

مبل پارچه ای یا چرمی

مبلمان چرمی همچنین در برابر لکه‌ها، ریختن مایعات و موهای حیوانات خانگی مقاوم است و برای خانه‌هایی که کودکان و حیوانات خانگی دارند، گزینه‌ ای عالی است، با این حال باید به این نکته هم توجه داشت که مبلمان چرمی می توانند به راحتی خراشیده شوند یا سوراخ شوند و اگر برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، مستعد ترک خوردن و فرسوده شدن هستند.

در مقابل مبلمان پارچه ای را داریم که به اندازه مبلمان چرمی مقاوم نیستند و نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند، مبلمان پارچه ای مستعد لکه شدن و ریختن مایعات هستند و می توانند بوها را به راحتی جذب کنند، با این حال، مبلمان پارچه‌ای راحت‌تر از مبلمان چرمی هستند و در طیف وسیعی از مواد از جمله پنبه، کتان و میکروفایبر عرضه می‌شوند، مبلمان پارچه‌ای نیز نسبت به مبلمان چرمی ارزان‌ تر است و در طیف گسترده‌ ای از رنگ‌ ها و طرح‌ ها موجود است، که این مورد باعث می‌ شود تطبیق‌ پذیری بیشتری با دکور موجود داشته باشد.

اگر به رعایت اصول دکوراسیون منزلتان اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنم حتما از مقاله ی نقطه کانونی دکورسیون دیدن کنید تا بتوانید یک دکوراسیون اصولی و خوب طراحی کنید.

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای از نظر مراقبت و نگهداری

یکی دیگر از تفاوت های مبلمان چرمی و پارچه ای در نگهداری آن هاست، مبلمان چرمی به حداقل نگهداری نیاز دارند و فقط باید به طور دوره ای تمیز و مطبوع شوند تا ظاهر خود را حفظ کنند، همچنین بهتر است در مورد نگهداری مبلمان چرمی بدانید که مبلمان چرمی نیز باید به دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما نگهداری شود تا از ترک خوردن و فرسوده شدن آن جلوگیری شود.

از سوی دیگر، مبلمان پارچه‌ ای نیاز به نگهداری بیشتری دارند و باید به طور مرتب جاروبرقی و تمیز شوند تا به بهترین شکل ظاهر شوند، مبلمان پارچه ای نیز در اثر گرما و نور بیش از حد خورشید آسیب می بینند و شایان ذکر است که به اندازه مبلمان چرمی در برابر لکه و ریزش مقاوم نیستند.

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای از نظر راحتی

مورد دیگری که در مقاله ی تفاوت مبل چرمی و پارچه ای مورد بررسی قرار می گیرد، تفاوت راحتی بین مبل چرمی و مبل پارچه ای است، خوب می دانید که مبلمان چرمی و مبلمان پارچه ای هر دو مزایا و معایب خود را دارند، مبلمان چرمی در زمستان راحت‌ تر هستند زیرا گرما را حفظ می‌کنند و شما را گرم نگه می‌ دارند.

با این حال، مبلمان چرمی می تواند در تابستان چسبنده و ناراحت کننده باشد و باعث تعریق شود که این مورد ممکن است آزار دهنده باشد، مبلمان پارچه‌ ای در تابستان راحت‌تر هستند، زیرا قابلیت تنفس دارند و اجازه می‌ دهند هوا در گردش باشد و شما را خنک و راحت نگه می‌ دارد.

با این حال، مبلمان پارچه ای می تواند در زمستان سرد و ناراحت کننده باشد و گرما را به خوبی مبلمان چرمی حفظ نمی کند.

تفاوت مبل چرمی و پارچه ای از نظر زیبایی

از نظر سبک و طراحی، مبلمان چرمی و مبلمان پارچه ای هر دو جذابیت منحصر به فرد خود را دارند، مبلمان چرمی ظریف‌ تر و پیچیده‌ تر هستند و ظاهری کلاسیک و جاودانه به هر فضای نشیمن می‌ دهند، از سوی دیگر، اگر نیاز به تنوع بیشتری دارید باید بگویم که مبلمان پارچه‌ای متنوع‌تر هستند و در طیف گسترده‌ ای از رنگ‌ ها، الگو ها و بافت‌ ها قرار می‌گیرند که تطبیق آن را با دکوراسیون موجود آسان‌ تر می‌ کنند.

مبل چرمی بهتر است یا مبل پارچه ای؟

در مقاله ی تفاوت مبل چرمی و پارچه ای، این دو سبک از مبلمان را با یکدگیر مقایسه کردیم و سعی بر این داشتیم که به خوبی موارد مهم تر و موثر تر را به مقایسه بگذاریم، حال شما هستید که می بایست بین این دو سبک از مبلمان، یکی از آن ها را مطابق با سلیقه و دکوراسیون تان انتخاب کنید.

یکی از بهترین سبک های مبلمانی که چرمی بودن آن بسیار به جذابیت مبلمان و فضا می افزاید، مبلمان چستر است، اگر نیاز به راهنمایی دارید می توانید به راهنمای خرید مبل چستر مراجعه کنید.

از این که تا به اینجا با من همراه بودید سپاس گزارم❤.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *