دنیای مبل

با مبل کهنه چه کنیم؟ 7 راه برای خلاص شدن از مبل قدیمی

با مبل کهنه جه کنیم؟

اگر قصد دارید مبلمان خود را جدید کنید، قطعا همین دلیلی است که به مقاله ی با مبل کهنه چه کنیم سانترال مبل مراجعه کردید، در این مقاله قصد داریم به راه هایی که پیش رو دارید تا از مبلمان قدمی خود خلاص شوید بپردازیم، پس تا انتهای این مقاله با من همراه باشید، اگر دوست دارید می توانید پس از خواندن این مقاله از راهنمای خرید مبل چستر هم استفاده کنید.

مبل کهنه

با مبل کهنه چه کنیم؟

اگر از خرید مبلمانی که دارید زمان زیادی گذشته و مبل های منزل شما بی رنگ و رو و بد شکل شدند، ممکن است زمان تعویض آن ها فرا رسیده باشد و دلیلی باشد که شما بخواهید مبلمان خود را جدید تر کنید، اما سوالی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که حالا با مبل کهنه چه کنیم؟

آیا می دانستید به گفته ی یک متخصص تشک، تنها 17% از مبل ها بازیافت می شوند و مورد استفاده مجدد قرار می گیرند

اما بحث اصلی این مقاله این است که با مبل کهنه چه کنیم، ذر ادامه این مقاله با من همراه باشید تا به خوبی به مواردی که برای این کار پیش رو دارید بپردازیم.

قبل از اینه به سراغ ادامه ی این مقاله برویم، پیشنهاد می کنم اگر قصد دارید که چیدمان مبلمان در منزلتان را بصورت اصولی انجام دهید، حتما از مقاله ی اصول چیدمان مبل در منزل سانترال مبل دیدن کنید.

  • اهدای مبل به افراد نیازمند یا موسسات خیریه

یکی از راه هایی که می توانید از آن برای خلاص شدن از مبل قدیمی خود انجام دهید این است که آن ها را به افرادی که نیازمند هستند و یا موسساتی که به افراد نیازمند کمک می کند اهدا کنید، اما باید به این مورد توجه داشه باشید که مبلی که می خواهید اهدا کنید نباید به شکلی باشد که به هیچ عنوان قابل استفاده نباشد و یا ظاهر بسیار زشتی را داشته باشد، خودتان را جای کسی بگذارید که قرار است آن را دریافت کند، آیا احساس خوبی می گیرید از مبلی که دریافت می کنید؟ آیا می توانید آن مبل را قبول کنید؟

اگر فکر می کنید مبل شما به خوبی این شرایط را دارد بهتر است دریغ نکنید و آن را به افراد نیازمند اهدا کنید، مخصوصا در جامعه ی الان که متاسفانه افراد نیازمند زیادی داریم.

  • دخواست برای جمع آوری مبل شما

اهدای مبل

طیق آخرین اطلاعاتی که دارم، این موضوع حدود یکسالی است که در شمال شرق تهران آغاز به کار کرده است، شهروندان می توانند با شماره ی 137 تماس بگیرند و درخواست جمع آوری زباله های حجیم خودشان که مبلمان هم می تواند جزوی از این مورد باشد را گزارش دهند، اما می توانید با تحقیق و پرس و جوی بیشتر به اطلاعات بهتر و کامل تری در زمینه جمع آوری ز باله های حجیم دریافت کنید.

  • واگذاری رایگان در بازار های آنلاین

یک راه دیگری که قرار است در مقاله ی با مبل کهنه چه کنیم به شما ارائه دهم این است که با تهیه ی تصاویر واضح از مبلمان خود، تصاویر را در بازار های آنلاینی مانند دیوار و… قرار دهید تا افرادی که به آن نیاز دارند با شما تماس بگیرند.

  • فروش مبلمان قدیمی

اگر فکر می کنید مبلمان قدیمی شما به شکلی است که می تواند مشتری داشته باشد و ارزش این را دارد کسی برای آن پولی بدهد، شما می توانید آن ها را به فروش بگذارید، باز هم می توانید از بازار های آنلاین کمک بگیرید و یا با مراجعه به سمساری های شهرتان آن ها را به فروش بگذارید؛ فراموش نکنید که قیمتی که برای فروش آن ها تعیین می کنید می بایست یک قیمت منصفانه باشد.

  • تعمیر و استفاده مجدد

کمی بیشتر فکر کنید، آیا می توانید از مبلمان قدیمی تان در کنار مبلمان جدیدی که قصد دارید تهیه کنید استفاده کنید؟ آیا مبلمان قدیمی امکان تعمیر دارد؟ ارزش این را دارد که برای تعمیر آن هزینه کنید؟

شما می توانید با مراجعه به یک تعمیرکار مبلمانف از او بخواهید که مبلمان شما را تعمیر کند، حتی می توانید مبلمان خود را از نظر ظاهری هم تغییر دهید و پارچه های آن را عوض کنید، اگر فکر می کنید مبلمانتان ارزشش را دارد باید بگویم که به ریسک اش می ارزد، امتحانش کنید.

با مبل کهنه چه کنیم؟ – راه های تشخیص مبلمان کهنه

تا به این بخش از مقاله ی فروشگاه سانترال مبل به مواردی که می توانستند راه کار های مناسبی برای مبل های کهنه شما باشند پرداختیم، حال قصد داریم در ادامه ی این مقاله مواردی را بگوییم که با کمک آن ها می توانید تشخیص دهید که آیا وقت آن رسیده است که مبلمان خود را تعویض کنید یا خیر، با من همراه باشید.

با مبل کهنه چه کنیم

  • بررسی ظاهری مبل

سعی کنید با بررسی ظاهر و شکل مبلمان خود، بررسی پارچه، رنگ و روی مبل و چوب های مبلمان به یک نتیجه برسید، آیا ظاهر مبل مطلوب است و می توان از آن همچنان استفاده نمود یا خیر؟ آیا می توان آن را با کمی هزینه تعمیر کرد و یک حالت ظاهری بهتری به آن داد؟ و سوالات دیگری که می توان برای حالت ظاهری مبلمان در ذهن داشت.

  • کارایی مبل

مورد دیگری که در ادامه ی این بخش از مقاله ی با مبل کهنه چه کنیم قرار است بخوانید، این است که سعی کنید مبلمان خود را بررسی کنید، آیا چوب آن می تواند حداقل 1-2 سال کار کند و مشکل ساز نشود؟ آیا پارچه ی آن همچنان مقاوم است و به راحتی دچار پارگی نمی شود؟

اگر مبلمان شما فنر هم دارد، سعی کنید آن را هم مورد بررسی قرار دهید، روی مبل بنشینید و ببینید آیا فنر ها به درستی عمل می کنند؟ صدای ناهنجار ندارند؟ اگر این موارد به درستی کار می کردند می توانید یک تجدید نظر هم داشته باشید.

کمک از تعمیرکاران مبل را دست کم نگیرید، می توانید با مراجعه به یک تعمیرکار مبلمان، از او بخواهید که مبلمان شما را بررسی کند، اگر بخشی از مبلمان مشکلی دارد و کارایی خود را از دست داده و یا در آینده نه چندان دور می تواند مشکل ساز شود، به شما بگوید و آن زمان شما هستید که تصمی می گیرید مبلمان خودتان را تعمیر کنید و یا تعویضش کنید.

از این که تا به اینجای این مقاله هم با من همراه بودید از شما سپاسگزارم، امیدوارم این مقاله به قدر کافی توانسته باشد به شما کمکی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *