دنیای مبل

چگونگی اندازه گیری برای خرید مبلمان

اندازه گیری برای خرید مبلمان

اندازه گیری صحیح قبل از خرید مبلمان برای اطمینان از اینکه مبلمانی که خریداری می کنید کاملاً در فضای شما قرار می گیرند و متناسب با دکوراسیون شما هستند ضروری است، اگر به درستی اندازه گیری نکنید، ممکن است با مبلمانی مواجه شوید که برای اتاق شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، که می تواند هم خسته کننده و هم گران باشد؛ در این مقاله به نحوه صحیح اندازه گیری برای خرید مبلمان می پردازیم، با من همراه باشید.

اندازه گیری برای خرید مبلمان

اولین موردی که می بایست انجام دهید، اندازه گیری اتاق است.

اندازه گیری اتاق برای خرید مبلمان

اولین قدم در اندازه گیری صحیح مبلمان، اندازه گیری اتاقی است که مبلمان در آن قرار می گیرد، طول و عرض اتاق را اندازه‌گیری کنید و درها، پنجره‌ها یا موانع دیگری را که ممکن است در قرارگیری مبلمان تأثیر بگذارد، یادداشت کنید؛ شما همچنین می خواهید ارتفاع اتاق را هم اندازه گیری کنید، زیرا این به شما کمک می کند اندازه مناسب مبلمان را تعیین کنید و مبلمانی را انتخاب کنید که از نظر های مختلفی متناسب با دکوراسیون و محیط شما باشد.

نکته دوم در اندازه گیری برای خرید مبلمان – اندازه گیری در ها و راهرو ها

بعد از این که اتاق را اندازه گرفتید، باید درها و راهرو های منتهی به اتاق را هم اندازه بگیرید، این کار مهم است چون شما باید مطمئن شوید تا مبلمانی که خریداری می کنید می تواند به راحتی در این مناطق قرار داده شود.
ارتفاع و عرض درها و راهروها را اندازه بگیرید و این اندازه ها را با ابعاد مبلمانی که در نظر دارید مقایسه کنید.

مقاله پیشنهادی: اگر به اصول دکوراسیونی اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنم به مقاله ی نقطه کانونی منزل هم مراجعه کنید.

مبلمان را اندازه بگیرید

قدم بعدی اندازه گیری برای خرید مبلمان این است که مبلمان مورد نظر خود را اندازه بگیرید؛ طول، عرض و ارتفاع هر قطعه را اندازه گیری کنید و هر ویژگی خاص مانند بازو یا پشتی را یادداشت کنید.
همچنین باید فضای خالی مورد نیاز برای استفاده راحت از مبلمان را اندازه گیری کنید، مانند فاصله بین پشتی مبل و دیوار.

سبک مبلمان را در نظر بگیرید

هنگام اندازه گیری برای خرید مبلمان، مهم است که سبک مبلمان مورد نظر خود را در نظر داشته باشید؛ به عنوان مثال، یک مبل مینیمال و جمع و جور ممکن است به ارتفاع سقف کمتری نسبت به مبل هایی با پشتی بلند نیاز داشته باشد.
در هر حال سعی کنید به سبک مبلمان انتخابی خودتان توجه داشته باشید، اندازه و مقیاس در سبک های مبلمان متغیر و مختلف هستند.

یک نمودار بسازید

هنگامی که تمام اندازه گیری های خود را انجام دادید، ایده خوبی است که یک نمودار از اتاق خود تهیه کنید، این به شما کمک می کند تا محل قرار گیری مبلمان را تجسم کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی جا می شود.

می توانید از کاغذ گراف برای ترسیم اتاق خود در مقیاس استفاده کنید و سپس از تکه های کاغذ بریده شده برای نمایش مبلمان مورد نظر خود استفاده کنید، این به شما این امکان را می دهد که مبلمان را روی نمودار جابجا کنید تا جایی که مکان مناسب را پیدا کنید، اگر فکر می کنید که نمی توانید با این روش های حرفهای به خوبی کار کنید، می توانید از متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کنند هم کمک بگیرید.

عملکرد اتاق را در نظر بگیرید

هنگام اندازه گیری برای خرید مبلمان، مهم است که عملکرد اتاق را در نظر بگیرید، به عنوان مثال، اگر برای یک مبل اندازه گیری می کنید، باید مطمئن شوید که فضای کافی برای میز قهوه و سایر لوازم جانبی وجود دارد.

ابعاد و اندازه استاندارد مبلمان

حالا که نکاتی که باید در اندازه گیری برای خرید مبلمان رعایت کنید را گفتم، ممکن است سوال داشته باشید که اندازه ی استاندارد مبل چیست؟ یک مبل استاندارد از چه ابعاد و اندازه ای تشکیل شده است؟ در ادامه ی مقاله به این مورد خواهیم پرداخت.

زمانی که قصد دارید بررسی کنید که آیا مبلمان مورد نظر شما از ابعاد و اندازه استاندارد ساخته شده باید بررسی کنید که طول مبلمان مورد نظر بین 180 سانتی متر تا 240 سانتی متر باشد، از نظر عرض هم مبلمان می بایست بین 80 سانتی متر تا 120 سانتی متر باشد.

ارتفاع مبلمان بهتر است بین 70 سانتی متر تا 90 سانتی متر نیز باشد، عمق مبل هم باید بین 50 سانتی متر تا 100 سانتی متر قرار داشته باشد.

ارتفاع پشتی مبلمان باید بین 70 سانتی متر تا 100 سانتی متر باشد.

مواردی که در بالا گفته شده را به صورت لیست در ادامه خواهیم داشت:

  • طول: بین 180 تا 240 سانتی‌متر.
  • عرض: بین 80 تا 120 سانتی‌متر.
  • ارتفاع: بین 70 تا 90 سانتی‌متر.
  • عمق صندلی: بین 50 تا 100 سانتی‌متر.
  • ارتفاع پشتی: بین 70 تا 100 سانتی‌متر.

این ابعاد و اندازه‌ ها می‌ توانند به نسبت سبک و طراحی های مختلف، کمی تغییر کنند، اما این ابعاد و اندازه استاندارد است و تفاوت های کوچک و ریز نمی توانند مشکل ساز باشند.

اندازه گیری مبلمان

در نتیجه ی مطالبی که در مقاله ی اندازه گیری برای خرید مبلمان گفته شد، باید متوجه اهمیت اندازه گیری قبل از خرید مبلمان شده باشید، چرا که در اصول و قوانین چیدمان مبلمان در منزل که در مقاله ی اصول چیدمان مبل در منزل گفته شده، اهمیت متناسب بودن مبلمان با محیط و اجزای دکوراسیون بسیار زیاد است، چرا که این امر می تواند تعیین کننده ی موارد بسیاری باشد.

برای مثال اگر مبلمانی که تهیه کرده اید متناسب با فضا و اجزای آن نباشد، اگر به نسبت فضا بزرگتر باشد، دید شلوغ و آزار دهنده ای به افراد حاضر در فضا را می دهد و در مقابل اگر به نسبت فضا کوچک تر باشد، دید خالی و بی روحی را رقم می زند که هر کدام از این موارد می تواند آزار دهنده باشد و می بایست تعادل را برقرار نمود.

این ویدئو هم می تواند یک کمک خوب برای اندازه گیری باشد.

امیدوارم مقاله ی اندازه گیری برای خرید مبلمان به شما در انتخاب درست مبلمان کمک کرده باشد و نکات آموزنده ای برای شما به همراه آورده باشد، از این که تا به این جای مقاله با من همراه بودید سپاس گزارم ❤.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *