دنیای مبل

اصول چیدمان مبل در منزل

اصول چیدمان مبل در منزل

اگر مبلمان مد نظر خود را خریداری کردید، فکر نکنید که کارتان تمام شده است، حالا وارد مرحله ی چیدمان مبلمان شدید که باید مبلمان خود را با اصول چیدمان مبل در منزل در محل مناسب خودشان جای دهید، در این مقاله از سانترال مبل قصد داریم به اصول چیدمان مبل در منزل بپردازیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اصول چیدمان مبل در منزل

بعد از انتخاب و خریداری مبلمان منزل خودتان، قبل از هرکاری بهتر است با اصول چیدمان مبل آشنایی داشته باشید تا بتوانید مبلمان خود را به شکل بهتر و مناسب فضای منزلتان بچینید تا هم از فضای منزلتان به درستی استفاده کنید و هم زیبایی مبلمانتان را بهتر نمایش دهید.

پس اگر شما هم علاقه دارید که با اصول چیدمان صحیح مبل اشنایی داشته باشید، بهتر است مطالبی که در این مقاله نوشته شده است را تا انتها بخوانید تا بتوانید یک خانه ی ایده آل داشته باشید.

اصول چیدمان مبل در منزل

وقتی که قصد دارید چیدمان منزل خودتان را طبق اصول پیش ببرید و انجام دهید، نکات و اصول زیادی را پیش رو خواهید داشت که میبایست به آن ها توجه کافی را داشته باشید؛ از در نظر گرفتن نقاط کانونی منزل، تطابق داشتن با سلیقه و محیط منزل گرفته تا حتی اصول فنگ شویی که می تواند سخت به نظر برسد.
اگر بتوانید تصمیم بگیرید در این باره که نحوه چیدمان مبلمان منزلتان به چه صورت باشد، مدلی که در ذهن خواهید داشت نشان دهنده سلیقه شخصی شما است.

نقطه کانونی منزل

ممکن است وقتی از این عبارت استفاده کردیم، از خودتان بپرسید که نقطه کانونی منزل چیست؟ پس ما در ادامه مقاله آموزشی اصول چیدمان مبل در منزل توضیحات مفید و مختصری در زمینه ی نقطه کانونی منزل می دهیم تا آسان تر بتوانید مطالبی که در این مقاله می خوانید را درک کنید.

نقطه کانونی منزل یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین مواردی است که باید برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل به آن توجه کافی را داشت، اما آیا شما می دانید منظور از نقطه کانونی چیست؟ اگر نمی دانید با توضیح کوتاهی که در این بخش از مقاله اصول چیدمان مبل در منزل می دهیم با نقطه کانونی منزل آشنا شوید.

اگر توجه کرده باشید، زمانی که وارد یک محیط یا منزلی می شوید، یک عنصر یا چیزی در آن محیط وجود دارد که بیشتر از چیز های دیگری که در آن محیط است توجه شما را به خودش جلب می کند و نگاه شما را به سمت خودش می برد، شما می بایست نقطه کانونی منزلتان را درست انتخاب کنید، چرا که دکوراسیون شما و عناصر دیگری که در محیط وجود دارد به نقطه کانونی آن محیط نیز وابستگی دارند.

عناصری که شما می توانید آن ها را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید شامل شومینه، دیوار های خاص و یا پنجره ها با ویوی بیرون آن ها و.. می شود که باید به درستی آن ها را بشناسید و یک عنصر درست را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید میز غذاخوری دارید پیشنهاد می کنیم از مقاله ی راهنمای خرید میز غذاخوری سانترال مبل هم دیدن کنید.

چیدمان مبل در منزل

در ادامه انواع محیط ها در منزل را با نحوه چیدمان مبلمان را توضیح می دهیم:

اتاق باریک و طولانی:

در چنین موارد، باید سعی کنید در استفاده از فضای اتاق صرفه جویی کنید و فضای اتاق را با چیدمان مبل اشغال نکنید، می توانید در بخش ورودی از یک نیمکت بلند استفاده کنید و بعد از شناختن نقطه کانونی اتاق موردنظر، محل نشستن را در کنارش قرار دهید تا طبق اصول پیش رفته باشید.

اتاق نشیمن بزرگ:

برای رعایت اصول چیدمان مبل در یک اتاق نشیمن بزرگ که ممکن است پنجره های زیادی هم داشته باشد، می بایست مواردی که در ادامه عنوان می شود را مد نظر بگیرید.
مبل ها را جلوتر و در مرکز بچینید، به طوری که روبروی هم باشند و همچنین میزان فاصله آن ها از یکدیگر زیاد نباشد؛ بهتر است زیر آن ها یک فرش بزرگ هم پهن کنید؛ همچنین می توانید از دکوری های سایز متوسط یا حتی گل های طبیعی استفاده کنید.

اتاق نشیمن کوچک:

سعی کنید برای اتاق های کوچک از دکوری های با ارتفاع نسبتا بلندتر استفاده کنید، میز ها را در کناره های دیوار قرار دهید؛ اما بحث اصلی که مبلمان باشد! در اتاق های با فضای کم و کوچک باید سعی کنید تا حد ممکن از مبلمان کلاسیک و ساده استفاده کنید تا محیطی ساده و خلوت داشته باشید، چرا که با اینکار فضای بیشتری دارید و کوچک بودن اتاق واضح نیست.

سعی کنید مبلمانی که برای اتاق های با فضای کم و کوچک تهیه می کنید، از رنگ روشن استفاده کنید و همچنین توازن در چیدمان مبل را در نظر داشته باشید تا حسی که در اتاق دارید حس خوب و آرامش باشد.

چیدمان مبل در خانه

در ادامه مقاله اصول چیدمان مبل در منزل به مواردی که می بایست قبل از خرید و تهیه مبلمان برای منزل توجه داشته باشید می پردازیم.

  • اندازه گیری اتاق:

    مهم ترین مورد همین اندازه گیری است که باید توجه کافی را به آن داشته باشید، چرا که باید اندازه ی اتاق را بدانید تا وسایلی که برای آن می خرید، اندازه و مناسب آن باشد تا تناسب وسایل و اندازه اتاق را رعایت کرده باشید.
    باید سعی کنید تا هم وسایل را به اندازه و تعداد مناسب خریداری کنید، همچنین به این مورد که سایز مناسبی خریداری می کنید هم توجه کنید.

  • نقطه کانونی منزل:

    این مورد را هم نباید مثل اندازه گیری اتاق دست کم بگیرید و باید توجه کافی را به آن داشته باشید تا بتوانید یک چیدمان اصولی و دکوراسیون زیبایی برای اتاق خود داشته باشید؛ می خواهید چه چیزی را نقطه کانونی منزلتان در نظر بگیرید؟ تلویزیون؟ شومینه یا پنجره ها؟ یک دکوری هنری؟ هر چیزی را انتخاب می کنید، باید سعی کنید اثاث های دیگر اتاق را هم متناسب با نقطه کانونی منزل در نظر بگیرید.

  • داشتن محل گفتگو:

    یکی از مواردی که می بایست حتما برای اتاق های نشیمن و خانوادگی در نظر داشته باشید، محل گفتگو است که یک محل مناسبی برای خوش و بش با مهمانان و صحبت های خانوادگی باشد.
    سعی کنید مبل را طوری بچینید که مقال نقطه کانونی اتاق قرار داشته باشند و همچنین مبل ها روبری هم قرار بگیرند تا افراد به یکدیگر دید داشته باشند؛ کالای های دیگر، مثل میز ها، گل و گلدان، دکوری ها و… به دیوار نزدیک نکنید و سعی کنید فضا را متعادل نگهدارید، نه بسیار شلوغ و نه بسیار خلوت، چرا که مهمانان باید بتوانند براحتی با یکدیگر گفتگو کنند، حد وسط همیشه بهترین بوده است.
    اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید، می توانید چند ناحیه را برای گفتگو در نظر بگیرید که تصمیم خوبی هم است، در نهایت باید سعی کنید تعادل را به خوبی رعایت کنید.

چیدمان مبل در منزل

  • راحتی در رفت و آمد:

    مورد دیگری که باید برای رعایت اصول چیدمان مبل در منزل رعایت کنید، این است که بتوانید طوری مبل خود را بچینید که اختلالی در رفت و آمد در اتاق بوجود نیاید و بتوان براحتی رفت و آمد کرد.
    شما دوست دارید برای رفت و آمد در اتاق، از چندین مانع بگذرید و به سختی خود را یک ناحیه ی اتاق خارج کنید؟ قطعا به یقین خیر، پس باید سعی کنید حداقل 70 تا 75 سانتی متر بین مبل ها جای بگذارید تا رفت و آمد مهمانان راحت تر باشد، همچنین در قضا های کوچک تر باید قرار دادن مبل ها و میز ها را طوری انجام دهید که هنگام استفاده، فضای زیادی اشغال نکنند.

باید سعی کنید در هر صورت، چه خودتان چیدمان را انجام می دهید، چه از یک کارشناس حرفه ای کمک می گیرید، چیدمان مبلمان و دکوراسیون خانه تان را کاملا مطابق سلیقه خودتان پیش ببرید، چرا که قرار است خودتان در آنجا زندگی کنید و حس خوبی داشته باشید.

از این که تا به این جای مقاله اصول چیدمان مبل منزل با ما همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *