دنیای مبل

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل – کجای خانه گل بگذاریم؟

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یکی از جنبه های مهم و پر اهمیتی هست که روی موارد زیادی تاثیر گذار هست، در سال های اخیر استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل خیلی بیشتر از قبل رایج شده و نقش گل در دکوراسیون خانه خیلی برجسته تر از قبل شده، در این مقاله از سانترال مبل قصد داریم در مورد استقاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی منزل توضیح بدیم و راهنمایی های مورد نیاز رو ارائه بدیم.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل

افراد مختلف چه در خونه و چه در محل کار با چیز های مختلفی آرامش و انرژی میگیرن، امروزه گل و گیاه در منزل باعث شده افراد زیادی آرامش بگیرن و یا در کنار آرامش گل و گیاه باعث شدن که زیبایی دکوراسیون چند برابر بشه و همین موضوعاتن که بیشتر از همه دلیل رایج شدن استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل هستن، در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد توضیح بدیم و به سوالای مختلفی مثل کجای خانه گل بگذاریم؟ جواب بدیم.

همونطور که بالا تر گفتیم یکی از مزایای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل زیبا تر کردن دکوراسیون هست، در ادامه  قصد داریم بیشتر به مزایای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل بپردازیم.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از گل و گیاه در منزل

  1. بهبود کیفیت هوا:
    یکی از مهم ترین مزایای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل بهبود کیفیت هوای منزل و فضای داخلی هست که برای خیلی از افراد پر اهمیت هست، گیاهان اکسیژن تولید میکنن و هوا رو از گازهای مضر، مثل کربن دی‌اکسید، پاکسازی میکنن، همچنین، تعدادی از گونه‌ های گیاهی بخصوص درختان و گیاهان بزرگ میتونن تراکم گرد و غبار رو کمتر کنن و برای فضای داخلی هوای تازه‌ تری ایجاد کنن.
  2. کاهش استرس و افزایش آرامش:
    گیاهان با طراوت و زیبایی‌ که به همراه دارن محیطی آروم و دلپذیر ایجاد میکنن، تحقیقات نشون میدن که حضور گیاهان در محیط کار و خونه میتونه سطح استرس رو کمتر کنه و روحیه افراد رو بهبود بده.
  3. :تصفیه هوا
    برخی گیاهان مثل آلوئه‌ ورا، و زنبق خونی توانایی تصفیه هوا از آلاینده‌ های شیمیایی رو دارن، این گیاهان میتونن به عنوان یک فیلتر طبیعی عمل کنن و کیفیت هوای داخلی رو بهبود بدن.

  4. افزایش زیبایی و دکوراتیو:
    گیاهان زیبایی و شادابی رو به فضا میدن و میتونن طراحی داخلی رو جذاب تر و زنده‌ تر کنن، انتخاب گیاهان با گل‌ های رنگارنگ یا برگ‌ های متنوع میتونه اثری جذاب و چشم‌ نواز ایجاد کنه.
  5. تنوع و انعطاف‌ پذیری:
    گیاهان به دلیل تنوع گونه‌ ها و اندازه‌ ها، انعطاف‌ پذیری بالایی دارن و میتونن با هر نوعی از دکوراسیون ترکیب شن، برای فضا های بزرگ می‌ توان از گیاهان بزرگ و دارای ساقه‌ های بلند استفاده کرد و برای فضا های کوچیک می‌ توان از گیاهان کوچک و گلدار استفاده کرد.

سبک گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی منزل

بعد از این که به چند مورد از مزایای استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی اشاره کردیم، حالا در ادامه ی این مقاله قصد داریم درمورد گیاه مناسب دکوراسیون منزل توضیح بدیم و چند گیاه رو پیشنهاد بدیم.

  • گیاهان گلدار برای دکوراسیون منزل

گیاهان گلدار یکی از زیبا ترین سبک های گیاهان هستن که میتونن به شادابی و زنده بودن فضا کمک کنن، گیاهان گلدار مثل گل یاسمن، گل آفتابگردان، گل سوسن و … میتونن برای دکوراسیون اتاق های نشیمن، اتاق خواب و حتی اتاق کار مورد استفاده قرار بگیرن.

  • گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون منزل

گیاهان آپارتمانی معمولا برای فضا های کوچیک و خانه هایی که فضای کافی برای استفاده از گل ها رو ندارن مناسب تر هستن، گل هایی مثل گل فیکوس، گل آسپیدیسترا، گل سانسوریا و… بهترین گل های برای فضاهای کوچیک هستن، این گیاهان با برگ های کوچیک تر و ابعاد کمتر میتونن برای استفاده روی میز و پنجره و… مورد استفاده قرار بگیرن.

  • گیاهان آبی برای دکوراسیون منزل

یک سبک دیگر از گیاهان که میتونن روی زیبایی دکوراسیون تاثیر بسزایی داشته باشن، گیاهان آبی هستن که معمولا در مناطق آبی و نیمه آبی رشد میکنن، شما میتونید برای دکوراسیون منزل و یا دفتر کار از گیاهان آبی مثل بامبو و آکواتیکو استفاده کنید، چرا که این گیاهان میتونن به آرامش فضا کمک کنن.

پیشنهادی: راهنمای خرید مبل چستر

  • گیاهان آپارتمانی خاص برای دکوراسیون منزل

یکی دیگر از سبک گیاهان که میتونید در مورد استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل از آن استفاده کنید سبک گیاهان آپارتمانی خاص هست، گیاهانی مثل سانسوریا مونسترا، کالاتیا، و پیپرمون زیبایی خاص و مدرنی به فضا می بخشند.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل

کجای خانه گل بگذاریم؟

یکی از سوالات در مورد استفاده از کیاهان در دکوراسیون داخلی منزل این است که کجای خانه گل بگذاریم؟ در ادامه به خوبی به این سوال جواب میدیم.

گیاهان میتونن در بیشتر بخش های منزل مورد استفاده قرار بگیرن و به آرامش و زیبایی فضا و دکوراسیون کمک کنن، برای استفاده از گیاهان در منزل میبایست به شرایط نور، رطوبت و متناسب بودن با سبک دکوراسیون داخلی توجه داشت، در ادامه چند بخش از منزل که مناسب استفاده از گیاهان هستن رو مورد بررسی قرار میدیم.

  • استفاده از گل در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از بخش های اصلی در منزل به شمار میاد که افراد برای استراحت، ملاقات با مهمانان و گذراندن اوقات فراغت از اون استفاده میکنن، استفاده از گیاهان زیبا و شاداب در این بخش از منزل باعث ایجاد احساس طبیعی تر میشه و زیبایی قضا رو بهبود میده، گیاهانی مثل گل یاسمن، لیلیوم و فیکوس مونسترا گزینه های مناسبی برای استفاده در این بخش هستن.

  • استفاده از گل در اتاق خواب

برای استفاده از گیاهان در اتاق خواب میتونید از گیاهان آرامش بخش و بومی استفاده کنید تا اتاق را به یک محل آرام و آرامش بخش تبدیل کنید، با استفاده از گیاهانی مثل لاوندر، ویولت و پوتوس میتونید اتاق خواب خودتون رو زیبا تر و آرام بخش تر کنید.

  • استفاده از گل در حمام

بعضی گیاهان مقاوم در برابر رطوبت زیاد کثل فرن، آلوئه ورا و کلاتسیوم میتونن حمام رو زیبا تر و مدرن تر جلوه بدن، البته اگه به اندازه کافی در حمام فضای کافی رو دارید.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل به ذوق و سلیقه شما بستگی داره، با توجه به نیاز ها و شرایط منزل، میتونید از گیاهان مختلف بهره ببرید و فضا های داخلی رو زیبا و آرامش‌ بخش کنید.

و اما در انتها، استفاده از گیاهان در دکوراسیون به عنوان یک انتخاب هوشمندانه باعث بهبود کیفیت هوا، کاهش استرس، افزایش زیبایی، و افزایش انعطاف‌ پذیری فضا ها میشه، بر اساس سلیقه و نیاز های خودتون، می‌ تونید از سبک‌ های مختلف گیاهان، اندازه‌ ها و نوع داخلی اون ها برای تزیین فضا های خود بهره بگیرید.

همچنین، توصیه میشه که قبل از خرید گیاهان، به میزان نور، رطوبت و نیاز های آبیاری کردن گیاهان در فضای مورد نظر توجه کنید تا بتونید از اون ها بهترین استفاده رو کنید و به مدت طولانی از آنها لذت ببرید، با دقت و هوشمندی، می‌ تونید فضای داخلی خودتون رو با استفاده از گیاهان به یک اثر هنری زیبا تبدیل کنید.

در نهایت امیدواریم که مقاله ی استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل به دردتون خورده باشه و تونسته باشید با مطالب ارائه شده به نقش گل و گیاه در دکوراسیون منزل، محل مناسب قرار دادن گل و گیاه و موارد بسیار دیگه پی برده باشید، از این که تا انتهای این مقاله از سانترال مبل با ما همراه بودید سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *