دنیای مبل

چطور مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم؟ نحوه ست کردن مبل با کاغذدیواری

چطور مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم

امروزه بکارگیری کاغددیواری در دکوراسیون داخلی بسیار رایج شده است و بیشتر از قبل  مورد استفاده قرار میگیرد، مبلمان هم یکی دیگر از اجزایی اسن که امروزه وجودش در هر مکان.ی واجب شده است، حال یکی از سوالاتی که به مرور رایج شده این است که چطور مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم که ما در این مقاله از سانترال مبل قصد داریم در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه دهیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری در واقع یک متریال دکوراتیو است که اولین بار در قرن هفتم و در کشور چین به عنوان یک هنر دستی به وجود آمد، اما استفاده گسترده‌ تر و رایج‌ تر از کاغذ دیواری، در قرن نوزدهم در اروپا آغاز شد، در ابتدا، کاغذ دیواری‌ ها به صورت دست‌ ساز و با طرح‌ های ساده تولید می‌ شدند و بیشتر به عنوان یک نماد لوکیس بودن برای طبقه‌ های بالا و افراد ثروتمند استفاده می‌ شدند.

چطور مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم؟

دیوار ها و مبلمان هر کدام جزو اجزایی هستند که نقش بسیار مهم و برجسته ای در دکوراسیون دارند، درواقع دیوار ها همان اجزایی هستند که معمولا در لحظه ورود افراد چشمشان به سمتش می رود، زیبا بودن و اصولی طراحی شدن دیوار ها مهم است و بهتر است به این مورد توجه کافی را داشت، مبلمان هم مانند دیوار یکی از اجزای پر اهمیت در دکوراسیون به شمار می آید که یکی از سوالات رایج در مورد این دو جز، این است که چطور مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم.

پیشنهادی: راهنمای خرید مبل چستر

نحوه ست کردن مبل با کاغذ دیواری

نکات نحوه ست کردن مبل با کاغذ دیواری

در ادامه به برخی از نکاتی که  باید در ست کردن مبل با کاغذ دیواری رعایت کنید می پردازیم:

  • نورپردازی را دست کم نگیرید!
    همانطور که در بیشتر مقالات سانترال مبل به این موضوع اشاره داشتبم، نورپردازی بر بسیاری از موارد و اجزای دکوراسیون تاثیر دارد و بهتر است که به این موضوع هم توجه کافی را داشته باشید تا بتوانید به خوبی طراحی دکوراسیون تان را پیش ببرید و مبل و کاغذ دیواری تان را ست کنید.
  • متناسب بودن رنگ مبل با کاغذدیواری
    متناسب بودن رنگ کاغذ دیواری و مبلمان، یکی از عوامل مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون فضاها است که به شدت تأثیرگذار است، هنگامی که کاغذ دیواری و مبلمان به‌ طور اصولی و مناسب با هم ترکیب شوند، جلوه‌ ای هماهنگ و زیبا به فضای داخلی می‌ بخشند و حس آرامش و هماهنگی ایجاد می‌ کنند.
  • ست کردن طرح مبل و کاغذ دیواری
    یکی از کار های دیگری که برای ست کردن مبل و کاغذ دیواری میتوانید انجام دهید این است که طراح مبل و کاغذ دیواری تان را ست کنید، مثلا اگر مبلی دارید که طرح خاص و منحصر به فردی دارد می توانید از طرح آن برای ست کردن با کاغذ دیواری استفاده کنید، بنا بر این بهتر است از کاغذ دیواری با شکل و طرح متفاوت استفاده نکنید، اگر دقیقا با همان طرح نیافتید هم میتوانید حداقل می توانید کاغذ دیواری را انتخاب کنید که از طرح های مشابه برخوردار باشد.

رنک هایی برای ست کردن مبل با کاغذ دیواری

پس از سوال چطور مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم رنگ مناسب برای ست کردن مبل و کاغذ دیواری سوال بیشتر افراد است، در ادامه ی این بخش از مقاله قصد داریم به این مورد بپردازیم، با ما همراه باشید.

ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری با رنگ‌ های مناسب، می‌ تواند شکلی زیبا و هماهنگ به دکوراسیون فضای داخلی شما بدهد، در ادامه، چند ترکیب رنگی مناسب برای ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری را شرح میدهیم و مورد بررسی قرار میدهیم:

کرم و ظوسی

رنگ کرم یا سفید به‌ عنوان رنگ اصلی کاغذ دیواری بهمراه مبلمانی با رنگ طویب  یا قهوه ای یک ترکیب جذابی ایجاد می‌ کند که معمولا بدلیل رنگ ترکیب رنگ ساده با سلیقه اکثر افراد تطابق دارد، این ترکیب رنگی احساس آرامش و شیک بودن به فضا می‌ بخشد و به طوری از ایجاد شلوغی در فضای داخلی دکوراسیون جلوگیری می کند و فرد از حضور در فضا خسته نمی شود.

آبی و خاکستری

اگر به سبک طراحی مدرن و مینیمالیستی ترکیب کاغذ دیواری آبی با مبلمان خاکستری یا سیاه، طراحی داخلی مدرن و مینیمالیستی را به وجود می‌آورد و فضای خنک و مدرنی را ایجاد می‌کند.

زرد و خردلی

انتخاب کاغذ دیواری زرد و مبلمان خردلی یا طلایی، جلوه‌ ای گرم و زنده به فضا می‌ بخشد و احساس خوشایندی به کل اتاق می‌ دهد، همه چیز به نیاز و سلیقه شما مربوط می شود.

صورتی و سبز مرکباتی

استفاده از کاغذ دیواری صورتی با مبلمان سبز مرکباتی یا مرجانی، فضایی پرانرژی و سرزنده را به فضا و اتاق شما می افزاید.

چگونه مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم

نیلی و طوسی تیره

ترکیب کاغذ دیواری نیلی با مبلمان طوسی تیره، برای افرادی که به دنبال ایجاد فضای مجلل و شیک هستند کاربردی است و پیشنهاد می شود که از این ترکیب رنگ برای فضای دکوراسیون خودشان استفاده کنند.

سبز و قهوه ای

انتخاب کاغذ دیواری سبز و مبلمان با رنگ‌ های طبیعی مانند قهوه‌ ای، کرم یا بژ، حس آرامش و صمیمیت را به فضا می‌ بخشد.

مشکی و سفید

انتخاب کاغذ دیواری سفید و مبلمان مشکی، دکوراسیون ساده و مینیمال را ایجاد می‌ کند و به فضا ظاهری مدرن و شیک می‌ بخشد.

خوب است که قبل از هر کاری و بکار گیری هر تصمیمی، اول از همه سلایق و خواسته هایتان را از دکوراسیون و فضای موردنظرتان مشخص کنید، سپس از بین موارد و نتایج بدست آمده تصمیم بگیرید که کدام رنگ بندی را برای ست کردن مبل و کاغذ دیواری انتخاب کنید، در مقاله ی چطور مبل را با کاغذ دیواری ست کنیم با بررسی موارد مختلف مانند چند مثال برای رنگ بندی به این سوال پاسخ دادیم.

به‌ یاد داشته باشید که این ترکیب‌ ها تنها نمونه‌ هایی از ترکیب‌ های ممکن هستند و شما می‌ توانید با استفاده از خلاقیت و ذوق خود ترکیب‌ های دیگری را نیز ایجاد کنید، همچنین، مهم است که با توجه به نورپردازی اتاق و اندازه فضا، رنگ‌ها را با هوشمندی انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

در نهایت از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *