دنیای مبل

راهنمای خرید مبل چستر

راهنمای خرید مبل چستر

همان طور که احتمالا می دانید و همچنین مشاهده کردید، ما در مقاله های مختلفی از سانترال مبل به این موضوع اشاره داریم که مبلمان یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین اجزای دکوراسیون به شمار می آیند،  می دانید که یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین سبک های مبلمان، مبل چستر است، ما قصد داریم در این مقاله به راهنمای خرید مبل چستر بپردازیم و توضیحاتی در مورد خرید بهتر مبل چستر یا هر مبل دیگری ارائه دهیم، با ما تا انتهای مقاله ی راهنمای خرید مبل چستر همراه باشید.

راهنمای خرید مبل چستر

مبل چستر یکی از سبک های مبلمان محبوب و مدرن است که در بسیاری از منازل و فضا های مختلف استفاده می‌ شود، این نوع مبل با طراحی ارگونومیک، شکیل و راحت، جذابیت بسیاری به فضا می‌ بخشد، اما با توجه به تنوع مدل‌ ها و طرح‌ های مختلف مبل چستر، خرید مبل می‌تواند مسئله‌ای پیچیده و دشوار به نظر برسد. در این راهنما، به شما کمک خواهیم کرد تا با خرید مبل چستر ایده‌ آل خود، از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و مشکلی در خریدتان نداشته باشید.

قبل از هر چیزی توضیحاتی کوتاه در مورد اینکه مبل چستر چیست ارائه میدهیم، یکی از ویژگی های بارز مبل چستر دکمه هایی است که بر سطح آن دوخته شده است و یکی از روش های شناسایی مبل چستر همین دکمه ها هستند، ارتفاع مبل چستر بصورت استاندارد معمولا بیتن 80 تا 100 سانتی متر است و با توجه به تکه های بزرگ و کوچکی که شامل آن می شود عرض آن بین 175 تا 290 سانتی متر است؛ همچنین وزن مبل چستر به طور معمول 120 کیلوگرم است.

قبل از خرید هر چیزی، برای اینکه یک خرید درست داشته باشید، می بایست یکسری اقدامات را انجام دهید، قبل از خرید و انتخاب مبل چستر هم لازم است برخی اقداماتی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه ی راهنمای خرید مبل چستر به این اقدامات خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید مبل چستر

اقدامات قبل از خرید مبل چستر

اقداماتی که باید قبل از خرید مبل چستر به آن ها توجه داشته باشید:

  • قبل از خرید تحقیق کنید

تحقیق قبل از خرید می‌ تواند به شما کمک کند تا از خرید خود راضی باشید و بتوانید محصولی کیفیت‌ بالا و مناسب برای نیاز هایتان انتخاب و خرید کنید، در ادامه ی این بخش از راهنمای خرید مبل چستر، چند کار و نکته مهم برای انجام تحقیق قبل از خرید ذکر شده است:

مشخص کردن نیاز و محدوده

قبل از شروع تحقیق، نیاز ها و خواسته‌ های خود را مشخص کنید، ابتدا اندازه و ابعاد، جنس، طرح و قابلیت های مورد نظر خودتان را مشخص کنید و با در نظر داشتن بودجه خودتان به جستجوی مبلمان مطابق انتظارتان بپردازید.

مطالعه و بررسی محصولات

با مطالعه و بررسی محصولات مختلف در بازار، اطلاعات جامعی درباره ویژگی‌ ها، کیفیت، برند ها و قیمت‌ ها به دست خواهید آورد، می‌ توانید از وبسایت‌ ها، فروشگاه‌ های آنلاین و مراکز فروش حضوری استفاده کنید، همچنین، مشاهده نظرات و بازخورد های مشتریان در مورد محصولات می‌ تواند به شما بهتر از هر چیزی کمک کند تا به مبل ایده آل تان برسید.

مقایسه قیمت‌ ها

برای خرید هوشمندانه، مقایسه قیمت‌ های محصولات مختلف از فروشگاه‌ های مختلف را در نظر بگیرید، قیمت یک محصول ممکن است در مکان‌ های مختلف تفاوت داشته باشد و با مقایسه، می‌ توانید بهترین قیمت را بیابید.

مشاهده محصول در نمایشگاه‌ ها یا فروشگاه‌ ها

اگر امکانش را دارید، به نمایشگاه‌ ها یا فروشگاه‌ های مبلمان مراجعه کنید تا محصولات را به صورت حضوری مشاهده کنید و با کیفیت و طراحی آنها آشنا شوید، این کار به شما امکان می‌ دهد تا با محصول نزدیک شوید و بتوانید بر روی جزئیات آن تمرکز کنید.

مشاوره از اشخاص مطلع

می توانید برای خرید مبل چستر یا هر مبل دیگری از آشنایان و دوستان تان کمک بگیرید و از آن ها درخواست راهنمایی کنید، اگر بتوانید از کسی یک بار تجربه خرید دارد مشاوره بگیرید می توانید یک خرید ایده ال و بهتری را برای خودتان رقم بزنید، چرا که راه هایی که شما پیش رو دارید را طی کرده و می تواند راهنمایی های کارسازی برایتان رقم بزند.

  • محل قرارگیری مبل

محل قرارگیری مبل در منزل یکی از عوامل مهم در طراحی داخلی و استفاده بهینه از فضا است که می بایست قبل از خرید مبل چستر یا هر مبل دیگری به آن توجه داشته باشید، اینجا چند نکته مهم در مورد محل قرارگیری مبل را بررسی می‌ کنیم:

نقش وظیفه‌ ای فضا:

منظور از نقش وظیفه ای این است که باید بدانید که مبل قرار است به چه منظور و هدفی مورد استفاده قرار بگیرد، آیا قرار است مبلمان مخصوص پذیرایی مهمانان باشد یا یک مبل راحتی برای استراحت و استفاده ی روزمره، ابتدا می بایست هدف خودتان را از خرید تعیین کنید، یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید مبل چستر به آن اشاره داریم همین نکته است.

ابعاد و اندازه فضا:

ابعاد و اندازه فضا نیز در تعیین محل قرارگیری مبل اهمیت دارد. باید مطمئن شوید مبلی که انتخاب میکنید با ابعاد فضا سازگار است و به طور متناسب در فضا جا می‌ گیرد، بررسی ابعاد مبل و ابعاد فضای مورد نظر باعث می‌ شود تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی در حای خودش قرار می‌ گیرد و فضای مناسبی برای حرکت و استفاده را دارید.

قابلیت تطبیق با دیگر المان‌ های داخلی:

مبلی که تهیه می کنید می بایست از یک نکته مهم پیروی کند و آن نکته هم این است که می بایست مطابق با دکوراسیون و فضای داخلی باشد تا مکمل دکوراسیون باشد نه متضاد و تخریب کننده، رنگ، طرح و سبک مبل انتخابی باید با سایر المان‌ های داخلی همخوانی داشته باشد تا یک هماهنگی زیبا و طراحی کامل ایجاد شود.

جهت نورپذیری و منابع نور:

هنگام انتخاب محل قرارگیری مبل، باید به جهت نورپذیری فضا توجه کنید، در صورت امکان، مبل را در نزدیکی منابع نور طبیعی مانند پنجره‌ ها قرار داده تا از نور طبیعی بهره‌ برداری کنید. همچنین، توجه به نوع نوردهی مصنوعی و جاگذاری لامپ‌ ها نیز مهم است تا فضا به طور مناسب روشن شود و محل قرارگیری مبل دارای نور کافی باشد.

انتخاب محل قرارگیری مبل بستگی به نیازها، سبک زندگی و سلیقه شما دارد، مطالعه و تحقیق کافی در مورد طراحی داخلی و نحوه استفاده بهینه از فضاها به شما کمک می‌ کند تا محل مناسبی برای قرار دادن مبل در خانه خود انتخاب کنید.

سلیقه خود را بشناسید

یکی از موارد مهم و موثری که حتما باید آن را جدی بگیرید همین مورد است، سعی کنید سلیقه تان را بشناسید و خواسته و نیازتان را تعیین کنید، قبل از هر کاری یک کاغذ و خودکار بردارید، هر ویژگی که برای مبل چستر خود در نظر دارید را بنویسید، مثلا بنویسید رنگ مورد علاقه ی من برای مبل چستر: قهوه ای، سبک مورد علاقه من برای مبل چستر: تخت خواب شو و بسیاری از ویژگی های دیگر را که می توانید در کاغذتان بنویسید.

مثلا یکی از سوالات پر تکرار در مورد دو سبک محبوب از مبلمان چستر این است که مبل چستر چرمی یا مبل چستر پارچه ای؟ که در ادامه هم به این سوال پاسخ میدهیم.

در مورد انتخاب بین مبل چستر چرمی و مبل چستر پارچه ای در ادامه به این موضوع می پردازیم و توضیحات لازم را ارئه می دهیم و تفاوت بین این دو نوع را شرح می دهیم.

  • اگر سبک دکوراسیون شما حالت کلاسیک و رسمی دارد بهتر است مبل چستر با رویه چرمی را برای خودتان انتخاب کنید.
  • اگر حیوان خانگی دارید یا بطور کلی فکر میکنید ممکن است مبلمان تان بیشتر کثیف شود مبل چستر چرمی گزینه ی بهتری است، چرا که این رویه در مقابل موی حیوانات، ریختن اب و مایعات و… مقاوم تر است.
  • مبل چرمی معمولا راحتتر خراشیده می شود و یا سوراخ و پاره می شود، این ننکته را هم در نظر داشته باشید.

پس از اینکه بطور مختصر در مورد انتخاب مبل چستر چرمی یا مبل چستر پارچه ای توضیحاتی دادیم، زین بعد به ادامه ی راهنمای خرید مبل چستر می پردازیم.

  • کلاف مبل

اول از همه توضیح کوتاهی در مورد اینکه کلاف مبل چیست میدهیم، کلاف مبل در واقع همان قسمتی است که اجزایی مثل فوم و پارچه روی آن قرار ی گیرند، پایه های عقب و جلو هم شامل کلاف می شوند.

سعی کنید در خرید مبل چستر در کنار بخش های مختلف مبل، به کلاف مبل چستر بیشتر توجه داشته باشید، معمولا برای ساخت کلاف مبل چستر از انواع چوب ها استفاده می شود، چوب نراد و چوب روس از رایج ترین چوب هایی هستند که در ایران برای ساخت کلاف مبل چستر از آن ها استفاده می شود.

  • رنگ مبل

یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین نکات که در راهنمای خرید مبل چستر باید رعایت کنید، رنگ مبل چستر است، البته رنگ ها در سبک های مختلف مبل چستر متفاوت اند، مثلا در مبل چستر کلاسیک رنگ رویه ها بیشتر تیره هستند مانند رنگ قهوه ای، ولی خب پیشنهاد ما این است که از رنگ هایی خنثی مثل طوسی و سفید استفاده کنید.

رنگ ها علاوه بر تاثیر گذاری زیاد بر روی دکوراسیون، بر روی روحیات و آرامش افراد هم تاثیر دارند، رنگ های روشن شادابی را به همراه دارند و رنگ های خنثی مثل طوسی  و سفید آرامش و سادکی را به ارمغان می اورند.

  • نشیمنگاه مبل چستر مهم است!

نشیمنگاه هر مبلی یکی از مهم ترین بخش های یک مبل است که باید به استاندارد بودن آن توجه کافی را داشته باشید، فرقی ندارد چه مبل چستر باشد چه مبل سلطنتی، در هر صوت می بایست به این بخش زمانی را برای بررسی اختصاص دهید.

اول از همه روی مبل بنشینید و راحتی آن را بسنجید، وقتی بر روی مبل می نشینید می بایست راحتی را در کمر و گردن خود حس کنید، توجه داشته باشید که نشیمن گاه مبل می بایست حتما از فنر های با کیفیت متشکل شده باشد.

نحوه چیدمان مبل چستر – راهنمای خرید مبل چستر

حالا که به نکات قبل از خرید مبل چستر پرداختیم، در ادامه ی مقاله ی راهنمای خرید مبل چستر به نحوه چیدمان مبل چستر می پردازیم؛ خب الان فرض می کنیم که مبل چستر مورد علاقه تان را تهیه کردید و حالا در نحوه چیدمان آن نیاز به راهنمایی دارید، در ادامه به این موضوع می پردازیم.

مبل چستر معمولا چند تکه است، به همین دلیل شما روش های مختلفی را برای هماهنگی و تطابق با دیگر بخش های دکوراسیون دارید، برای چیدمان بهتر مبل چستر خوب است که متناسب با نور، فضای خالی که نیاز دارید و نوع کاربری مبل چیدمان را انجام دهید.

یکی از بهترین روش های چیدمان مبل چستر در واقع قرار دادن مبل در گوشه ی دکوراسیون است، با این حال باز هم باید با توجه به سبک دکوراسیون سلیقه تان چیدمان مبل را انجام دهید.

پس از اینکه چند نکته در مورد اقدامات قبل از خرید مبل چستر را بررسی کردیم، نکات بعدی را به صورت ساده تر و مختصر تر توضیح میدهیم.

خرید مبل چستر

نکات قبل از خرید مبل چستر

قبل از خرید مبل چستر باید یکسری اقدامات مهم را در نظر داشته باشید و با توجه به برخی نکات در این مورد سعی کنید یک مبل با کیفیت و ایده آل خریداری کنید، در ادامه ی راهنمای خرید مبل چستر به این نکات می پردازیم:

  • یکی از نکات مهم طرح و رنگ مبلمان مورد نظر است، اگر یک مبل خریداری کنید که کاملا مطابق سلیقه تان باشد اما مظابق با فضا و اجزای دکوراسیون شما نباشد درواقع شما یک خرید نادرست انجام داده اید، این نکته مهم در مقاله ی راهنمای خرید مبل چستر را دست کم نگیرید و سعی کنید مبلی را با طرح و رنگ مناسب دکوراسیون و سلیقه خودتان تهیه کنید تا در اینده به مشکل دچار نشوید.
  • راحتی و ارگونومی از موارد مهم دیگری است که توجه به آن بسیار مهم است، اگر فکر می کنید که می توانید وقت بیشتری برای انتخاب و تهیه مبلمان بگذارید بهتر است دریغ نکنید تا یک مبل عالی از نظر راحتی و ارگونومی بیابید، هرچند اگر بتوانید از یک مجموعه معتبر و باتجربه خرید کنید میتوانید به این عملکرد سرعت بیشتری ببخشید.

در کل چه برای خرید مبل چستر یا هر مبل دیگری، همان طور که به مقاله راهنمای خرید مبل چستر سانترال مبل مراجعه کردید، سعی کنید تحقیق و مطالعه تان را در زمینه های مختلف بیشتر کنید تا بتوانید یک خرید ایده ال و منطقی رقم بزنید و از مشکلات احتمال جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *